Resultat 1 till 3 av 3

mne: Lnka kllor till grdar

Eje Larsson
    Medlemsnr
    54525
    Inlgg
    64

Lnka kllor till grdar

Jag brjar f s mycket kll- och arbetsmaterial s jag mste frbttra min digitala arkivstruktur. Jag funderar p att utnyttja panelen Arbetsmaterial mer nr det gller personer. Jag har ocks en hel del material som gller grdar eller byar. Det hade varit praktiskt om man kunde koppla panelen Arbetsmaterial till objekt i ortstukturen t.ex. via en knapp i ortfnstret. Jag funderar p en frck variant. Skapa en fiktiv slkt som fljer ortstrukturen. Jag behver bara ta med de ortsobjekt som har material att lnka. D fr jag bl.a. tillgng till panelen Arbetsmaterial. Har ngon ett alternativt frslag?

Christers avatar
    Christer Gustavsson
    Medlemsnr
    4621
    Inlgg
    1 873
    V i har funderingar infr en kommande version. Vi fr se vart de leder.
    Christer Gustavsson - Dis verksamhetsledare emeritus

ke A Kllstrand
    Medlemsnr
    12410
    Inlgg
    163

Ortsfunktionen

Citat Ursprungligen postat av Christer Visa inlgg
    V i har funderingar infr en kommande version. Vi fr se vart de leder.
    Jag anvnder idag ortstrukturen fr att lgga in fastigheter, gravstenar mm. Efterlyser ocks ngot smidigt stt fr att kunna lnka vrigt digitalt material, som exempelvis bouppteckningar plus mycket annat. Vi har ju "Arbetsmaterial" men tycker inte det fungerar s smidigt. Br ju kopplas till DgPic fr framtida skerhet.

Vet att man kan lnka frn exempelvis till ArkivDigital till ortsregistret, men det hr gller framfrallt egenscannat material t ex skolbetyg, nekrologer, brev mm.

Behrigheter fr att posta

• Du fr inte posta nya mnen
  • Du fr inte posta svar
  • Du fr inte posta bifogade filer
  • Du fr inte redigera dina inlgg
  •