-
Använder Mac sedan mer är 20 år och kör Disgen 8.2a i en MacBook Pro, med OS X10.6, Parallells, Windows 7, samt Reunion 9,
Skall försöka svara på frågorna
1) kan man föra över allt till MAC?,
- Med en s k Gedcom-fil kan man föra över uppgifter mellan släktforsknings-program. Men - från Disgen 8 följer bl a källorna, inte med vid exprten
2) Om du vill använda dig av Disgen så är inte Mac att rekommendera.
- Disgen 8.2 fungerar utmärkt med ett undantag - porträttbilder inlagda i Disgen följer inte med till en skapad RTF-fil - Men det kommer att åtgärdas
3) Gör jag fel som byter???
- Det tycker jag inte - Du får möjlighet att köra andra släktforsknings-program som t ex Reunion och MacStamträd - båda bra på bl a grafik och bilder
4) Jag är PC-frälst men vill veta om man inte kan köra Disgen i en MAC, som på något sätt gjorts om till en virtuell PC. Går kanske bara med vissa typer av MAC?
- På Macar med Intel-processor tillverkade efter 2006 kan man köra Windows-program, som t ex Disgen 8
5) Problemet är att man antagligen får emulerar alla cd-skivor med folkbokföringar och dödböcker också
- Släktforskarförbundet har sålt 12 000 Cd-skivor - med emulator som t ex Parallells går de att använda i Macar med Intelprocessor
Behörigheter för att posta
- Du får inte posta nya ämnen
- Du får inte posta svar
- Du får inte posta bifogade filer
- Du får inte redigera dina inlägg
-
Forumets regler