Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Inga bilder i ged-filen

  1. #1

    Hans Peter Wiehen
    Medlemsnr
    8237
    Ort
    Solna
    Inlägg
    83

    Inga porträtt i ged-filen

    När jag tillverkar en ged-fil i Disgen 2023 och packar upp den i ett annat släktforskningsprogram saknas porträtten. Så här står det i innehållsförteckningen till filen:

    gedinnehåll.jpg

    I Dialog - Export till GEDCOM står det
    Observera! •För närvarande finns inget stöd för export och import av bilder.Du måste själv hålla rätt på vilka bilder som hörtill personer som exporteras till en annan släktforskare och flyttadem för hand.
    Har felande porträtt samband med denna kommentar?
    Hur kan det i så fall vara fallet när det fungerade alldelse utmärk så sen som den 5 januari 2024?

    Vad gör jag för fel eller är det något jag inte fattar?
    /hans peter
    Senast redigerat av Hans Peter den 2024-03-16 klockan 22:04.

  2. #2

    Edgar Lycksell
    Medlemsnr
    20292
    Ort
    Bjuråker
    Inlägg
    501
    Porträtt/bilder/mediafiler följer inte med i ged-filen. Disgen kopierar dessa till den mapp, som ged-filen läggs i. Sedan måste du själv kopiera dessa porträtt/bilder/mediafiler till den datamapp, där ged-filen packas upp. Om det är en Disgen datamapp, kopierar du dem till den datamappens DgPic.

  3. #3

    Hans Peter Wiehen
    Medlemsnr
    8237
    Ort
    Solna
    Inlägg
    83
    Tack, så jättemycket! Jag visste att det var något som jag inte fattade. Det hade jag fullständigt glömt bort. Jag måste ha gjort det för länge sen en gång och bilderna har legat kvar sen dess, - typ. Det var väl därför som jag lyckades tidigare i år. Nu gäller det bara att klura ut hur jag gjorde.
    Än en gång tack!
    /hans peter

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •