Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: DIS Arkiv

Åke A Källstrand
    Medlemsnr
    12410

DIS Arkiv

Vet inte om detta hamnar under rätt ämnesområde, men gör ett försök här. Kopierar från vår Facebookgrupp, som inte gav förväntade svar eller diskussioner på mitt inlägg.

"Någon som har erfarenhet av DIS Arkiv? En viktig och användbar tjänst, som borde få mer uppmärksamhet, och som idag för en ganska anonym tillvaro. Den borde lyftas fram och marknadsföras mer. Hur fungerar den och hur går man tillväga?
    Jo, jag har själv skickat in till DIS Arkiv för ett par år sedan, och hemsidan har hyfsad information om tjänsten.
    Efterlyser gärna någon kurs/utbildning hur man förvarar sitt släktmaterial för framtiden, och om DIS Arkiv är användbart i sammanhanget."

Torgny Larsson
    Medlemsnr
    24069
    Disgen-fadder i DIS samt datorfrågor.

Åke A Källstrand
    Medlemsnr
    12410
    TACK, Torgny! Suveränt bra och pedagogiskt. Viktigt ämne hur vårt material kan sparas för framtiden. Har inte riktigt fått kläm på hur DIS Arkiv fungerar i detalj. Kan mina efterlevande exempelvis hämta hem mitt sparade material därifrån?

I övrigt ser jag fram mot träffen nästa vecka om hur man gör en släktbok. Efterlyser även en framtida digitalkurs om arkivering. Har ni haft en sådan tidigare på DIS Syd?

Åke, den om släktboken är väl idag torsdag!
    Hälsningar,
    Eva

Åke A Källstrand
    Medlemsnr
    12410
    Absolut Eva - förbiseende från min sida, och jag är anmäld.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •