Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Disgen via fjärrskribord ger programdump

Håkan Lundberg
    Medlemsnr
    58152

Disgen via fjärrskribord ger programdump

Jag har min Disgen installerad på en server i mitt lokala nätverk och öppnar ett fjärrskrivbord (Remote Desktop) från en klient-PC i samma nätverk. Det har fungerat utmärkt i tidigare versioner av Disgen (t ex 2023). När jag nu försöker samma sak med Disgen 2025 så får jag en krasch (se bifogad bild) när jag försöker öppna (eller skapa en ny) notis med tid (t ex födelse, död, etc). Om jag kör direkt (utan fjärrskivbord) på den maskin där Disgen är installerad fungerar det felfritt.

Skärmbild 2025-04-07 213117.jpg

Sune Johansson
    Medlemsnr
    51790
    Jag får exakt samma fel med Disgen 2025 när jag kör via RDP. Jag kör det mesta på virtuella och andra fysiska datorer via RDP (Remote Desktop). Därför kan jag inte använda 2025 utan kör vidare med 2023.

Christers avatar
    Christer Gustavsson
    Medlemsnr
    4621
    Skapat ett ärende i Redmine #10316
    Christer Gustavsson - Dis verksamhetsledare emeritus

DanielBerglunds avatar
    Daniel Berglund
    Medlemsnr
    25564
    Hej Håkan, det var ingen stor skärmdump Tycker mig se att datorn heter ASUS-NY och ditt användarnamn är Kilroy? I så fall hittar jag ingen uppladdad buggfil. Disgen 2025 har kanske inte kört länge nog för att ladda upp dem? Annars, om du letar på datorn borde du kunna hitta dem i ungefär C:\Users\användarnamn\AppData\Local\DIS\Disgen2025\Disgen-bugfil-2025-bla-bla-bla.txt Kan du försöka hitta en sådan, alternativt starta Disgen 2025 på servern ifråga och låta den stå ett par minuter. Vill också minnas att det krävs 5 starter för att det alls ska skickas upp några buggfiler.
    Vice ordförande (2025) & Disgenutvecklare.

Håkan Lundberg
    Medlemsnr
    58152
    Hej,
    tänkte att du kanske lätt kunde reproducera felet. Här kommer i alla fall dubug-filen. Hoppas att du enkelt kan fixa till det.

/Håkan
    Bifogade filer Bifogade filer

Patrik Hansson
    Medlemsnr
    22641
    jag har inget konkret att komma med här mer än i ett annat liknade ärende så verkade google remote desktop fungera bättre för den användaren. Disgen 2025.1 släpps snart även om vi inte gjort något specifikt åt detta problem så är det värt att testa uppdateringen eftersom ibland kommer rättningar i utvecklingssmiljön som gör att sådana här typer av fel både skapas och åtgärdas utanför vår kontroll. T.ex. en uppdatering i windows kan påverka remotedesktop som sedan blir fixad av andra uppdateringar.
    Disgen-utvecklare

Håkan Lundberg
    Medlemsnr
    58152
    Hej,
    tyvärr finns felet kvar i Disgen 2025.1

/Håkan

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg