Resultat 1 till 6 av 6

mne: Hvor er "Wexj"? (ikke det nuvrende Vxj)

(Re-postet i andet forum men kan ikke slette her...)

En af mine aner, Helena (aka Hilda) Frodig, er fdt i WEXJ 17. april 1822. Jeg troede frst, der mtte vre tale om Vxj i Kronoberg, men dette er ikke tilfldet.

Resten af familien er fra Malm eller (H)vellinge i Malmhus, s jeg tnker, Wexj mske er et stednavn i Skne? Mon nogen kan hjlpe mig med en opklaring mht. forsamling og ln?

Mvh Mia
    (Kbenhavn)
    Senast redigerat av Mia den 2011-12-30 klockan 16:32.

AlfChrs avatar
    Alf Christophersen
    Medlemsnr
    919
    Inlgg
    474
    Jeg banner sikkert i kirka n siden jeg er norsk og ikke svensk, men sk p WEXJ p Google gir tilslag mot det som i dag heter Vxj.

Men, det kan kanskje tenkes at hun er dpt annet sted ? Tilsvarende min mor som ble dpt i samme kirke som hennes bestemor da de var fdt p samme dag.
    Alf Christophersen Disgen fadder Norge.

Jo, Vxj var jo netop min frste tanke. Men der var det ikke, og mske har du snarere ret i, at hun af en eller anden anledning blev dbt et andet sted, end hvor hendes familie boede.

AlfChrs avatar
    Alf Christophersen
    Medlemsnr
    919
    Inlgg
    474
    Hardu forskt p Rtter ??

Du finner lenke i lenkesamlingen til Freningen DIS om ressursen er ukjent.
    Alf Christophersen Disgen fadder Norge.

Hej Mia! rubriken "orter och kartor" hr gller i programmet Disgen - men du har en trd till dr du ftt hjlp att ska henne under
    "Forum - Slktforskning - vrigt om slktforskning - Hvor er "Wexj"? (IKKE det nuvrende Vxj)", s fr att undvika dubbelarbete hr s tnkte jag tipsa om det
    hlsningar,
    Eva

Tak. Jeg postede mit sprgsml her, fr jeg opdagede den korrekte trd. Som der str i overskriften, har jeg forsgt at finde ud af, hvordan jeg kunne slette mit oprindelige indlg, men jeg kunne ikke gre dette.Mske du kan vre behjlpelig med at forklare dette?

Godt nytr!
    Mia

Behrigheter fr att posta

• Du fr inte posta nya mnen
  • Du fr inte posta svar
  • Du fr inte posta bifogade filer
  • Du fr inte redigera dina inlgg
  •