Hej,
Jag skickade för ett par dagar sedan en fråga till en av disgen-faddrarna, men har inte fått något svar. Jag är lite otålig kanske, men här kommer frågan till en vidare krets:
Här en kopia på vad jag skrev:
-----------------
Av någon anledning kommer inga sockenangivelser med när jag importerar en gedcomfil (som för övrigt liksom tidigare gärna kraschar om jag inte sköter mig [jag har även haft problem med detta, men det hör inte till frågan]
När jag tittar i gedcomfilen så finns taggen PARI med innehåll med, t ex vid födsel, vigsel mm, men i disgen saknas den då personerna importerats, där anges bara PLAC-taggsinnehållet. Är detta en känd bugg? Det har inte hänt förrän på senaste tiden (någon månad eller så - vet inte när det började hända, kan inte riktigt påminna mig när jag fick problem första gången).
------------------
Ska jag ändra något i importinställningarna - finns inte mycket att ändra på tycker jag det verkar som...?
Är importen väldigt darrig till disgen när man har stora gedcom-filer, eller? Jag importerar en fil på för närvarande c:a 370000 personer till en tom flock 0. Det funkar bara ibland, och nu kommer alltså inte socknarna med (dock kommer som sagt innehållet i PLAC-taggen med).
Mvh, Henrik Mosén