Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: HTML-export med mall 7 - problem och frågor

  1. #1

    Karl Wetterlund
    Medlemsnr
    41782
    Inlägg
    2

    HTML-export med mall 7 - problem och frågor

    Jag har HTML-exporterat tre olika släktträd med mall 7 och allt har fungerat. Jag vill dock när jag länkar från min startsida komma direkt till startpersonen i släktträdet. Nu kommer jag till startbilden. Har testat att skriva länken på olika vis men får inte till det det. Finns det någon lösning?

    Önskar få koderna till färgerna längst upp på sidan med släktträden. Där finns mörkröd färg och mörk blågrön färg. Tänkte att dessa färger skulle finnas på min startsidan också.

    E-postlänken längst ner på sidan med släktträden (mitt namn) fungerar inte i Firefox version 10 och 11 om jag väljer att skicka e-post via Gmail. Sidan blir bara vit. Om jag väljer Windows Live Mail fungerar länken. I min androidtelefon fungerar det som förväntat.

    /Karl Wetterlund, webbsida www.karlwetterlund.se

  2. #2
    Phryxes avatar
    C-G Magnusson
    Medlemsnr
    13088
    Inlägg
    1 039
    Vet inte vilken som är din startperson, men det verkar fungera bra att länka till vilken person som helst, ex. Håkan Karlsson

  3. #3
    Phryxes avatar
    C-G Magnusson
    Medlemsnr
    13088
    Inlägg
    1 039
    Amgående e-post via gmail så tror jag inte Google gillar att man anropar deras sidor via ramar (frames).

  4. #4
    Phryxes avatar
    C-G Magnusson
    Medlemsnr
    13088
    Inlägg
    1 039
    Jag brukar använda tillägget Colorzilla i Firefox för att se koden för speciella färger på webbsidor.

  5. #5
    Phryxes avatar
    C-G Magnusson
    Medlemsnr
    13088
    Inlägg
    1 039
    Colorzilla anger att färgerna är #990000 (rödaktig) och #006666 (grönaktig).

  6. #6

    Karl Wetterlund
    Medlemsnr
    41782
    Inlägg
    2
    Ett stort tack C-G Magnusson för ett mycket snabbt, bra och tydligt svar! Nu fungerar min sida som jag ville.
    Måste vid tillfälle undersöka Colorzilla.
    /Karl

  7. #7

    Bengt Kjöllerström
    Medlemsnr
    22162
    Ort
    Lund
    Inlägg
    38

    HTML-export fler ideer

    Hej!
    Jag har arbetat en del med att göra dessa exporter. Jag gjorde ett försök med en distansutbildning i Karlstad som finns här http://u3m.se/modernslaktbok/index.htm

    Till min egen släktbok gjorde jag en egen startsida http://www.kj2,se/anor

    Hoppas att detta kan ge lite uppslag!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •