Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Disgen 8.2 D - uppdatering

  1. #1

    Helena Thorman
    Medlemsnr
    22342
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    14

    Disgen 8.2 D - uppdatering

    Hej!

    På årets mässa fick vi en mycket trevlig redovisning av nya Disgen och det sades att uppdateringen skulle komma inom kort på nätet. Det har fortfarande inte kommit någon uppdatering och den information som finns att läsa säger inte så mycket. Det går även att tolka att uppdateringen finns på en skiva.
    När jag söker uppdateringar via Disgen, får jag upp samma språk och html-uppdateringar som jag alltid har fått (och som jag inte vill ha), men inga nya kartfunktioner.
    Här går man och väntar och längtar och suktar!

    Kommer det en uppdatering med de nya kartfunktionerna via fil på nätet, uppdatering via DISGEN eller ska man köpa en skiva?

    Önskar ett rakt svar.

    Vänligen,
    Helena T

  2. #2
    m00707s avatar
    Gunnar Jonsson
    Medlemsnr
    707
    Ort
    Säffle
    Inlägg
    319
    Hej Helena!
    Om du går in på
    http://www.dis.se/sv/verktyg/disgen/uppdateringar.html
    så finns uppdateringen där.

    /Gunnar

  3. #3
    DanielBerglunds avatar
    Daniel Berglund
    Medlemsnr
    25564
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 225
    Nu finns uppdateringen tillgänglig via uppdateringsfunktionen i Disgen, men det går precis lika bra att hämta från webben via ovanstående länk.
    Ordförande & Disgenutvecklare.

  4. #4

    Helena Thorman
    Medlemsnr
    22342
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    14
    Hej killar!

    Tack för hjälpen, ibland blir man lite för ivrig och ser inte alla träd för skogen.

  5. #5

    Elisabeth Thorsell
    Medlemsnr
    19
    Ort
    Järfälla
    Inlägg
    3
    Jag har nyss börjat använda Disgen 8.2d, men hittar inte hur jag installerar språkvalet, som jag använder ofta. Så vitt jag förstår av det som står på s. 75 i manualen, ska man kunna använda Uppdateringsknappen under "Hjälp". Men när jag trycker på den händer ingenting. Vad gör jag för fel?

  6. #6
    m00707s avatar
    Gunnar Jonsson
    Medlemsnr
    707
    Ort
    Säffle
    Inlägg
    319
    Får du inte ens upp dialogrutan "Uppdatera Disgen"?

  7. #7

    Elisabeth Thorsell
    Medlemsnr
    19
    Ort
    Järfälla
    Inlägg
    3
    Citat Ursprungligen postat av m00707 Visa inlägg
    Får du inte ens upp dialogrutan "Uppdatera Disgen"?
    Hej Gunnar, jag klickade på "hjälp-knappen" och där finns en knapp "uppdateringar", och när jag klickade på den hände inte ett skvatt.

    Däremot hittade jag sedan i hjälpmenyn "sök efter uppdateringar" och den länken fungerade, så jag kunde ladda ner den engelska språkfilen, så det problemet är nu löst för min del.

    Sökfunktionen i hjälpen är inte heller något vidare, tog lång tid innan jag hittade det där med språken i manualen.

    Däremot tycker jag att mycket verkar krångligare än i version 8.0, och delvis i onödan.

    Ha det gott, och vi ses tämligen snart!/ Elisabeth

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •