Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Visning av koordinater

  1. #1

    Torbjörn Hargeson
    Medlemsnr
    29631
    Ort
    Visby
    Inlägg
    2

    Visning av koordinater

    Längst ner under kartbilden visas X och Y-koordinaterna när man för markören över kartbilden. Problemet är att texten har försvunnit ut till vänster så jag kan bara se Y-koordinaten. Dessutom har zom-nivån frusit fast på lager 16. Jag har just (12-10-02) installerat version 8.2d men det löste inte problemet. Är det ett programfel eller är det någon som vet vad det beror på?

  2. #2

    Patrik Hansson
    Medlemsnr
    22641
    Ort
    Eslöv
    Inlägg
    43
    Ett tänkbart "fel" skulle vara om du kör windows på 125 % eller 150 % vilket skulle kunna göra att det blir fel med vissa texter som då flyttas så att de inte syns. Har inte testat om det verkligen blir fel vid ändringar av detta. Det finn också en liknande inställning i Disgen att förstora applikationen om man har svårt att läsa. Denna inställning skulle också kunna ge ett sådant här problem.

    Detta är bara förslag på vad om skulle kunna vara fel. Jag har inte testat själv om det blir problem med dessa inställningar.
    Disgen-utvecklare

  3. #3

    Torbjörn Hargeson
    Medlemsnr
    29631
    Ort
    Visby
    Inlägg
    2
    Tack för hjälpen Patrik! Problemet är löst. Det var skärminställningarna. Nu ser jag hela koordinatangivelsen.

    Torbjörn Hargeson

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •