Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Demoversionen

  1. #1

    Stig Geber
    Medlemsnr
    28
    Ort
    Uttran i Botkyrka kommun
    Inlägg
    52

    Demoversionen

    Jag fick denna fråga:

    Hej Stig
    Jag har en medelemscirkel för Hörselskadade här i Uppsala
    Vi har laddat hem Arkiv Digital i kursen. En del av deltagarna har laddat ner Disgens Demo En stor fråga nu:
    Hur få tag i det jag sparde i DIS sista gången på kursen??? "Time´s up! Your trial period has expired!" säger den sparade filen, å även de äldre! Suck!
    Det är vad en av deltagarna svarar mig när jag frågar hur det går med användandet av programmet. Hon har skrivit in när vi varit vid ABF i deras dator och sparat över på ett USB minne för att föra hem i sin datot . Kan du ge mig besked om hur vi skall gå vidare. Demot skall ju ta 150 införande i programmet.
    Mvh
    Agnetha Rosenlund
    Morkullevägen 72
    756 52 Uppsala
    Tel 018-32 45 45

    - Finns det någon tidsgräns för Demoversionen eller har man blandat ihop olika program?
    - Finns det något hinder för att göra en säkerhetskopia eller export i textformat för import i en annan dator?

    /Stig Geber

  2. #2

    Bengt Kjöllerström
    Medlemsnr
    22162
    Ort
    Lund
    Inlägg
    38
    Jag har använt demo versionen i ett flertal kurser och inte råkat ut för detta. Mig veterligt finns det ingen tidsgräns. Data sparas ju automatiskt i Disgen så de finns säkert kvar antingen på datorn som användes eller på USB minnet. Leta efter Disgens datamapp Dg82data och ta vara på den och öppna den sedan i Disgen och gör ev en ny säkerhetskopia. Säkerhetskopian går utmärkt att läsa in i annan dator. Likadant kan man använda en räddad datamapp.

  3. #3

    Olle Fåk
    Medlemsnr
    1360
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    142
    Nu förstår jag inte vad Agnetha försöker göra och med vilken fil. Disgen pratar inte engelska med användaren så det kan inte vara Disgen som påstår "Time is up ...".

    Om man skall flytta sina data från en dator till en annan så skall man precis som Bengt säger använda säkerhetkopieringsfunktionen i Disgen, den fungerar likadant i alla versioner.
    Om man har sin Dg8Data mapp på ett USB-minne så kan man från Disgen använda funktionen Arkiv/Byt Datamapp för att komma åt sian data.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •