När jag klättrar runt bland personer i Familjeöversikten vill jag samtidigt kunna se all information som finns inmatad om resp. person för att få snabb överblick. Jag har därför Personöversikten öppnad bredvid. Det funkar hyfsat, förutom att av innehållet i Text- och Extra text-notiser visas bara första raden i Levnadsbeskrivningspanelen. För att se vad det står mer måste man antingen dubbelklicka på varje textnotis (och ev. scrolla ytterligare i den ruta som kommer upp) eller enkelklicka och dra i underkanten på varje notis. Klättrar man vidare i Familjeöversikten måste man upprepa detta för nästa person osv. Har i varje fall inte hittat något annat sätt.

Mitt önskemål är att hela textinnehållet i Text- och Extra text-notiser visas i Personöversikten. Man skulle i detta exempel då inte ens behöva röra Personöversikten för att se all text om en person - endast när en person har har väldigt många eller långa notiser skulle det bli nödvändigt att scrolla i Levnadsbeskrivningen.

På samma sätt skulle jag även vilja att texten i Fotnoter och Anteckningar inte nödvändigtvis var dold bakom extra dialoger för att kunna läsas.