Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Dator Krash allt borta.

  1. #1

    Dator Krash allt borta.

    Min dator har pajat, nästan allt material som jag hade inkört i DisGen försvann, Har ju skickat in till föreningen under mitt arbetes gång och undrar nu om man på nåt vis kan få tillbaka det man mailat in för koll, så att jag kan åter införa det i mitt program, eller måste jag helt enkelt börja gräva i kyrkoböcker igen..

  2. #2

    Rolf Eriksson
    Medlemsnr
    1977
    Ort
    Vikingstad
    Inlägg
    82
    Tyvärr Mia, det som körts in till Disbyt från Disgen är inte återläsningsbart. Du kan naturligtvis använda Disbyt på nätet och det gör ju att grävandet i kyrkböckerna kan minska då du har årtalen och orterna angivna där. Du kunde använt Dis Arkiv för att lägga en säkerhetskopia där samtidigt som du borde haft en säkerhetskopia på något annat medium, extern hårddisk, CD eller USB-minne. Nu har du, som många andra , lärt dig detta "den hårda vägen".
    Rolf Eriksson
    Disbytombud

  3. #3

    Bengt Kjöllerström
    Medlemsnr
    22162
    Ort
    Lund
    Inlägg
    38
    För att datorn pajat behöver inte allt vara förlorat. Information på hårddisken kan finnas kvar. Sök eller be någon som kan göra det. Sök efter mappen dg82data.

  4. #4

    Tommy Petersson
    Medlemsnr
    49794
    Inlägg
    245
    Ja, även om hårddisken verkar ha tömta kan det gå att hitta informationen * så länge man inte gör någon som helst ändring av något på hårddisken efter kraschen *. Man använder ett verktyg som försöker kopiera informationen till en annan hårddisk och återskapa katalogstrukturen.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •