Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Sidhuvud i RTF-formatet.

  1. #1

    Per Thorsell
    Medlemsnr
    10701
    Inlägg
    1

    Sidhuvud i RTF-formatet.

    När jag vill göra en utskrift av en antavla i tabellform skapar jag ett sidhuvud och en sidfot i menyn. Om jag sedan gör utskrift direkt till skrivare kommer dessa med, helt korrekt.
    Om jag däremot skriver ut till en RTF-fil som jag sedan öppnar i Word finns varken sidhuvud eller sidnumrering med. Går det att få med dem på något sätt, eller måste man göra om det i Word?

  2. #2

    Bror Johansson
    Medlemsnr
    8633
    Inlägg
    256
    Jag använder inte Disgen, men 'problem' av det slag som du råkat ut för, löser jag vanligen genom att använda ImagePrinter Pro (som är en virtuell skrivare med förmåga att generera ett antal olika format ( JPEG, JPEG 2000, PNG, GIF, TIFF, BMP, SWF, RTF, XLS, PDF, DjVu, HTML )). Demoversionen är fullständig, men förser resultatet med ett 'vattenmärke'.

  3. #3

    Olle Fåk
    Medlemsnr
    1360
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    142
    Det går inte att få med sidhuvud och sidfot. Orsaken är att det är gjort speciellt för att man skall lägga till sidhuvud och sidfot i Word när man kombinerar Disgens text med annat material. RTF-formatet från Disgen är bara nyttigt om man vill kombinera med annan text i Word. Vill man bara ha Disgens resultat skall man göra som säger från början, skriva ut till skrivare (eller PDF).

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •