Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Konvertera till Disgen 2016.

  1. #1

    Arne Molin
    Medlemsnr
    20018
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    9

    Konvertera till Disgen 2016.

    Jag har i Disgen 8.2d tre arkiv och vid konvertering sägs att dessa arkiv ska bli motsvarande datamappar i "Dokument". Det blir dock bara en datamapp med ett av arkiven. Hur ska jag få konverteringen att fungera som det är tänkt?
    Efter ett hårddiskbyte i stationär dator saknar jag Disgen 8.2d och kan inte hitta någon nedladdningsmöjlighet. Konverteringen torde, vad jag har förstått, underlättas om programmet finns i datorn. Hur får jag en Disgen 8.2d-version till min stationära dator?

  2. #2
    AlfChrs avatar
    Alf Christophersen
    Medlemsnr
    919
    Ort
    Songe
    Inlägg
    479
    Disgen 8.2d har du vel forhåpentligvis på CD. Det er slik det ble distribuert.
    Alf Christophersen Disgen fadder Norge.

  3. #3
    Christers avatar
    Christer Gustavsson
    Medlemsnr
    4621
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 866
    Du behöver inte ha programmet installerat däremot disgens datamapp(ar) tillgängliga. Har du läst vad som står i konverteringsloggen och läst handledningens tips för konvertering?
    Christer Gustavsson - Dis verksamhetsledare emeritus

  4. #4
    AlfChrs avatar
    Alf Christophersen
    Medlemsnr
    919
    Ort
    Songe
    Inlägg
    479
    Citat Ursprungligen postat av Christer Visa inlägg
    Du behöver inte ha programmet installerat däremot disgens datamapp(ar) tillgängliga. Har du läst vad som står i konverteringsloggen och läst handledningens tips för konvertering?
    Men han trenger det vel om det er mye feil og ikke minst, dubletterte fødsels eller dødsnotiser i hans materiale?
    Alf Christophersen Disgen fadder Norge.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får redigera dina inlägg
  •