Jag blev bortadopterad 1957 och när faderskapet skulle fastställas blev det så att mannen som ansågs vara min pappa blev dömt till faderskap fastän han nekade till det.
I dag har vi helt andra möjligheter att hitta släktingar. Själv har jag just skickat in ett DNA kit till Family Tre DNA.
Nu till frågan, hur gjorde man förr i tiden? Antar att det inte gick att ta blodprov på den tiden som fastställde om det var han - det hade väl gjorts i så fall? Eller kan blodprov eller liknande ha tagits som fastställde faderskapet trots allt, även om han nekade?
Någon som sitter inne på om jag kan hitta honom på något sätt idag via mitt DNA prov?
Jag har i vuxen ålder kontaktat mannen i fråga och andra släktingar på hans sida men det är väldigt infekterat och jag får bara en stängd dörr därifrån.
Ju äldre man blir ju mer intressant blir det när man funderar över sin biologiska släkt.
Jag hade väldigt gärna velat veta vem han var. Inte för att braka in i hans eller hans släkts vardag, utan jag vill bara veta.