Diskulogen

DIS Forum: 6. Ordet är fritt (Efterlysningar hänvisas till www.genealogi.se): Diskulogen

Av Ann Sjöberg Söndagen den 17 april, 2005 - 21:06:

Vad menar du med att du har lagt ut det på Internet?
Kan du inte förklara lite närmare så att det är lättare att hjälpa dig?

/Ann

Av charlotte Bäcklund Måndagen den 18 april, 2005 - 21:17:

Tack för att du såg mig men i min vånda så satte jag in en sökning på anbytarforum också och har blivit något lugnad: Jag tryckte på HTML och så stod det sending(tror jag) men det kom ingen lucka som frågade om min mammas e-mailadress, och ingen ångerknapp. Någon på anbytarforum lugnade mig emellertid och skrev att uppgifterna förmodligen ligger kvar i min egen dator. Har dock inte hunnit kolla ännu. Men som sagt! Paniken har lagt sig. Tusen tack för uppmärksamheten i alla fall med hopp om en fin vår! Mvh Charlotte Bäcklund

Av Paul Nyman Måndagen den 15 januari, 2007 - 10:35:

Jag är nybörjare och undrar hur man skall registrera en släkting som bodde i en by som blev egen socken 1864, men som därför innan hörde till en annan socken.
Ex.Byn heter Marnäs och ligger i Envikens socken som blev egen socken 1864. Innan hörde Marnäs till Svärdsjö socken och släktingen finns moa i kyrkböcker från Svärdsjö

Av Niklas Lundin Måndagen den 15 januari, 2007 - 11:30:

Hej Paul

Jag gör så att jag skriver in född (eller vad det nu gäller) i byn till vilken socken den hör idag. Då blir det rätt vad det gäller kartan och position. Sedan kan man i en textnotis skriva förhållandet som du beskriver ovan.

Med vänlig hälsning
Niklas Lundin
medlem 30055

Av Elisabeth Thorsell, medlem 19 Lördagen den 20 januari, 2007 - 11:36:

Hej Paul,