Forumets vara eller inte vara?

DIS Forum: 6. Ordet är fritt (Efterlysningar hänvisas till www.genealogi.se): Forumets vara eller inte vara?

Av Kjell Johansson Söndagen den 8 september, 2002 - 16:43:

Reklam i DIS Forum är väl inte nödvändigt, då blir det väl ännu rörigare än vad det redan är.

Rick Ekman tyckte för en tid sedan att bör finnas en forumvärd. Och det är väl lätt att se att något behöver göras för att få slut på eländet.

Anbytarforum får ju nästan dagligen över hundra inlägg medan Dis Forum kanske får ett tiotal i veckan, det har förmodligen redaktören och anbytarvärden i Anbytarforum stor del i.

Men Gamla forum var ju inte heller så bra, där efterlystes ju både hundar, katter och f.d supkompisar.

Av Sten-Sture Tersmeden Söndagen den 8 september, 2002 - 20:52:

Reklamen jag talade om var givetvis reklam för att använda nya Forum. Jag tycker att nya Forum är bra mycket bättre än det gamla, byt inte tillbaka!
Visst kan det behöva styras upp ibland när ett inlägg har hamnat fel. Fel det en värd, jag tycker det är ett måste.
Några rubriker kanske behöver förtydligas.

Av Rick Ekman Måndagen den 9 september, 2002 - 17:34:

Det var naturligtvis inte reklam i forumet jag menade, utan reklam till DIS medlemmar genom medlemstidningarna OM forumet, så att vi får en livligare debatt om datorer i släktforskningen.

En återgång till det gamla forumet gör väl ingen glad. Styr upp detta forumet med en forumvärd, renodla rubrikerna, kanske sålla en del i dem och låt endast forumvärden lägga upp nya rubriker på uppmaning från oss användare. På så sätt får man ett lättläst forum med struktur och inlägg på rätt plats. Med tanke på hur få inlägg det för närvarande är per vecka så skulle detta inte vara någon betungande arbetsuppgift.

Låt sedan Anbytarforum ta hand om efterlysningar och anrelaterade disskusioner och låt detta forum ta hand om tekniken!

Av Kjell Weber Fredagen den 20 september, 2002 - 02:49:

Är jag ensam om att tycka att inläggen skall komma i omvänd ordning. De färskaste överst. Det är jag van vid från jobbets memosystem. Då hade man sluppit att skrolla. (Nu blir Urban sur på mig). /Kjell

Av Kjell Johansson Fredagen den 20 september, 2002 - 11:55:

Nej du är inte ensam. Här är en till som tycker likadant.
Kjell J

Av Sture-h Fredagen den 20 september, 2002 - 15:55:

Självklart ska det nyaste vara överst, eller varför kan det inte vara falfritt så sparas den inställningen i en Cookiesfil

Av Sten-Sture Tersmeden Måndagen den 29 oktober, 2007 - 13:25:

Får sedan 16 okt inga email på nya meddelanden??

Av Eva Dahlberg Torsdagen den 1 november, 2007 - 12:00:

Sten-Sture, hur har du lyckats få notifieringar med nya meddelanden på DISForum?

Hälsningar,
Eva Dahlberg, medlem 7851

Lägg till ett meddelande (Add a message)

För att kunna delta i denna diskussion måste Du:
Skriva För och Efternamn i fältet "Användarnamn" !
Hoppa över fältet lösenord här!
Fyll i din e-post om du även vill ha direktkontakt med deltagarna.
(Just fill in Your name! E-mail is not compulsory.)
Användarnamn:
(Your name)

Lösenord:
(Password)
E-mail: