Av Kjell Johansson Lördagen den 5 oktober, 2002 - 10:22: |
Finns det något antivirusprogram på SVENSKA språket.
Jag är inte alls bra på engelska, och tycker därför att det är svårt att använda de program som rekomenderas lite här och där.
Jag använder nu McAffe Online (på engelska)och det går ju rätt så enkelt att använda. Är det ett bra program?? Det uppdateras nästan automatiskt.
Av Kristian Jermeus Lördagen den 5 oktober, 2002 - 14:29: |
Jag använder Norton antivirus och det är på svenska. Det är väldigt lätthanterligt och uppgraderar automatiskt när jag går in på internet.
Av Kjell Johansson Lördagen den 5 oktober, 2002 - 16:56: |
Tack Kristian!
Väntar på att få en ny dator levererad i nästa vecka. Får väl se då vad det blir för program.
Av Sture-h Tisdagen den 26 november, 2002 - 22:44: |
Ok
Förklara för mig vad frågan om antivirusprogram har med släktforskning att göra?
Jag ifrågarsätter din uppmaning som påpekade om kategorin ,ordet är fritt, att det ska beröra släktforskning.
Så?
Av Lennart Nilsson Onsdagen den 27 november, 2002 - 21:38: |
Det är viktigt när du använder datorn för släktforskning att du skyddar ditt forskningsresultat. När man är uppkopplad mot internet och använder mail så riskerar man att få ner datavirus i sin dator. Därför är ett antivirusprogram nödvändigt. Om du inte redan har något antivirusprogram så rekomenderar jag också Nortons.
Antivirus tillhör Datorhjälp I Släktforskningen vilket just DIS handlar om.
Av Sture-h Torsdagen den 28 november, 2002 - 07:06: |
Jo ja en omvänd förklaring för att låta logiskt
En annan här frågar ju om en scanner som klarar glasplåtar. Vad har det med släktforskning att göra?
Enligt av Kjell Johansson förklaring så är detta bara forum för besökare som kanske blir medlemmar.
Enligt infot om "ordet är fritt" så ska ändå det beröra släktforskning det man skriver om.
Men hmmmm man kanske kan få fram forntidna drag med ett tillräcklig bra scanner på någon. (konfys)
Av Gabriel Frisk Torsdagen den 28 november, 2002 - 10:10: |
Nu är det ju nog så, att Sture-h uppträder i detta forum bara för att jävlas! Han vill inte, eller har inte förmåga att förstå saker och ting! Det bästa sättet att slippa honom är att låta bli att svara på hans inlägg i fortsättningen!
mvh
Gabriel
Av Sture-h Torsdagen den 28 november, 2002 - 15:33: |
Jaså
Jag ifrågasätter det som Kjell Johansson påpekar och upplyser om inför för "ordet är fritt"
Det har inget med att vara otrevlig så behåll dina fördomar för dig själv tack.
Det visar sig att Kjell Johansson inte kan stå för vad han själv sagt. Men det går tydligen så bra att snacka om scannrar, och vad har det att göra med släktforskning?
Dessutom en annan säger att "ordet är fritt" bara är en underämne för intresserade släktfoskare.
Frågan är om han vågar stå för det han sa?
Den som började att diskutera om scannarar har alltså också missförstått vad "ordet är fritt" är till för!
Varför hackar ingen om den att ämnet inte passar in?
Slänga kappan efter vinden jaja
men som ändå berör släktforskningsområdet, står det i infot om "ordet är fritt"
Av Kjell Johansson Torsdagen den 28 november, 2002 - 16:04: |
Rubriken för dessa inlägg heter Ordet är fritt/DATAVIRUS. Det kan ha stor betydelse för släktforskningen att inte datorn drabbas av virus.
I samtliga föregående inlägg finns inte något inlägg där jag påstår något av dina påhittade saker.
Du är tydligen inte varken läs eller skrivkunnig, ta en kurs på Komvux så kan du kanske få hjälp.
Det här är mitt sista inlägg angående ditt svammel.
Av tord lindström Torsdagen den 28 november, 2002 - 16:15: |
Scanner tycker jag är ett naturligt hjälpmedel inom släktforskning, liksom det finns dataprogram som håller i ordning på sina anor, så kan man göra det lika med inscannade bilder osv. För personligen vill jag ha alla mina uppgifter inlagda i min data, och då även gamla fotografier, bouppteckningar, brev m.m. och där kommer ju scannern in som ett bra hjälpmedel, om man sen frågar andra släktforskare vad dom har för olika erfarenheter av scanners inom sin släktforskning, så är väl detta ett ypperligt ställe att kunna ställa dessa frågor, jag står oxå i valet och kvalet att investera i en ny, som klarar av att scanna in fotonegativ, mikrofilm m.m. så har följt debatten om scanners här, för att kunna få lite hjälp på vägen mot förhoppningsvis rätt val av ny scanners.
mvh
tord lindström
Av Sture-h Torsdagen den 28 november, 2002 - 20:38: |
Kjell Johansson
Jaså
Nu får du lägga av och förnedra mig med dina påhopp LÄGG AV VA. Du är tydligen inkompetent att bemöta andras åsikter, bara för det ska du inte tro att det ska gå ut över andra hur just Du är!
Nu ber jag dig att be om ursäkt så ber jag också om ursäkt. Det är väl dumt att vara otrevliga.
Hej Tord Lindström!
Tack för argumentet väldigt bra förklarat :-)
Av Kristian Jerméus Torsdagen den 28 november, 2002 - 21:19: |
Hej Sture-H
Jag har en fråga till dig
Håller du egentligen på med släktforskning?
Du verkar ju mera vara här för att provocera andra än att ta del av forumet.
Jag förstår om du kanske har blivit illa bemött, men det är ingen mening att älta det om och om igen. Ingenting blir bättre av det.
Mvh
Kristian Jerméus
Av Sture-h Torsdagen den 28 november, 2002 - 23:14: |
Kristian Jerméus
Hej du vad trevligt :-)
Tyvärr jag har nog hamnat fel, jag var egentligen ute efter forum som var ämnad för djupa diskussioner.
Frågan är varför det heter Discus när det inte var så mycket diskutera, eller betyder det något annat?
När jag kom hit så tänkte jag (ah vad kul) Discus låter som ett stort forum där många diskuterar. Tydligen hade jag fel som redan gjort misstaget och lagt energi på ett ganska stort inlägg. Tydligen såg jag fel förrän man upptäckte att detta var för något annat.
Så! Här sitter jag medan alla hatar mig.
Av Sonja Saxe-Björklund Lördagen den 28 juni, 2003 - 19:48: |
Hej.
Använder också Norton antivirus det låg klart i min nya dator och verkar bra.Nu får jag besked att abonnemanget gått ut och erbjuds att förnya MEN eftersom jag inte lämnar ut bankkontonr på internet erbjuds jag att betala med scheck.Det är OK även om det blir ganska mycket dyrare.Prolemet är att det inte erbjuds någon Svensk mottagaradress.Finns 2 att välja på,antingen till England eller USA ? Låter inte vettigt tycker jag.
PS.Föreslår att dom som vill träta med varandra byter mailadresser med varandra och fortsätter
sitt gnabb den vägen.Dom tar för mycket plats i det här forumetDS