Av Kjell Johansson Fredagen den 28 mars, 2003 - 19:29: |
Lägger upp den här rubriken därför att det bör finnas en möjlighet att ställa en fråga direkt till NÅGON som bör veta nästan allt om DISGEN.
En annan möjlighet är att en fadder som besvarar ett inlägg i DIS Forum anger att hon eller han är fadder.
Då behövs inte den här rubriken.
Av Marianne Munktell Lördagen den 29 mars, 2003 - 07:20: |
Kjell!
Det är meningen att vi faddrar regelbundet ska gå in på DIS Forum och då besvara det vi kan. Förstår inte meningen med att ha en särskild rubrik "Fråga till en fadder".
Varför ska vi som är faddrar ange det? Det spelar väl ingen roll vem som svarar på en fråga? Huvudsaken är väl att man får ett bra svar. Det finns f.ö. en lista över faddrarna på annat ställe i DIS Forum samt i Diskulogen.
Det finns många kunniga medlemmar som kan minst lika mycket som faddrarna. Utbildarna i DISGEN t.ex. En del av dem väljer att inte vara faddrar eftersom det är jobbigt att stå till förfogande praktiskt taget dygent runt.
Marianne Munktell
fadder
Av Kjell Johansson Fredagen den 4 april, 2003 - 20:06: |
Marianne!
Det finns rätt många faddrar,du verkar vara en av de få som besvarar inlägg. Tack för det! Därmed menar jag inte att övriga (icke faddrar)som svarar är okunniga och deras svar saknar värde.
Jag har ställt frågor till faddrar via telefon som säkert är över två år gamla nu. Faddrarna skulle höra av sig, men det har dom inte gjort ännu.
Det är därför jag tycker att det behövs en rubrik för direktfrågor.
Som det är nu väntar väl de flesta på att någon annan ska svara.
Nästan allt som skrivs här har ett stort allmänt intresse och därför bör väl frågor och svar ske här och inte via privatmail.
Kjell
Av Jan Jutefors Lördagen den 5 april, 2003 - 00:29: |
Kjell,
Varför ställer du inte din fråga istället för att prata om annat?
Av Kristian Jerméus Onsdagen den 17 september, 2003 - 19:41: |
Hej
Jag skickade för c:a 2 månader sedan in att jag ändrat min e-post adress, men fortfarande har ingenting hänt.
Jag försökte ändra mina medlemsuppgifter idag också, men det står ingenting bekräftat att det har kommit fram.
Mvh.
Kristian (medlem 17723)
Av Eva Dahlberg Onsdagen den 17 september, 2003 - 20:30: |
Hej Kristian! Till vem har du meddelat det? Rubriken här är fadder, det är därför jag frågar. Har du använt formuläret på sidan http://www.dis.se/epost_hem.htm eller har du mejlat uppgifterna till kansliet (dis@dis.se)?
Det kan ju bli problem med ett webbformulär även om man inte får felmeddelande när man använder det, så i så fall kan du mejla igen.
Hälsningar,
Eva Dahlberg
(7851)
Av Janne Andersson Lördagen den 21 oktober, 2006 - 02:31: |
HJÄLP
SNälla faddrar jag behöver hjälp. Har problem med " flaggor " Har skrivit in Bielke af Åkerö nr 8 i flaggor men texten stannar inte kvar , när jag sedan fortsätter på flaggor så har bielke försvunnit. Vad gör jag för fel
Av Christer Lördagen den 21 oktober, 2006 - 14:45: |
Din fråga och formulering tyder på att du bör kontakta en fadder per telefon
Av Marianne Munktell Lördagen den 21 oktober, 2006 - 20:01: |
Janne!
Har du gjort följande: Redigera - Flaggor - markera önskad bokstav - tryck på Ändra-knappen - skriv i önskad text i den tomma rutan - tryck på OK - tryck på OK igen.
Eftersom texten är kortare än 30 tecken borde det inte vara något problem.
Av Olof Pålhed Onsdagen den 24 februari, 2010 - 10:19: |
Vid forskning i "www.familysearch.org" och får fram den personen som söks kan stå vid födelsedatum endast året, men före detta står ibland ordet "Abt" eller "DOC".
Vad betyder dessa ord /Förkortningar ?/.
Fråga är om Mormonernas hemsida.
Spännande svar !
/Olof Pålhed
Av Eva Dahlberg Onsdagen den 24 februari, 2010 - 13:21: |
Abt = About dvs omkring
DOC skulle jag tro stå för Date of Christening dvs. dopdatum - det är ju ibland så att det bara finns dopdatum i källorna, inte födelsedatum.
Hälsningar,
Eva Dahlberg
Av Olof Pålhed Onsdagen den 24 februari, 2010 - 13:33: |
Otroligt ! Va gött mä fölk som vet !
Många tack Eva ! /Olof