Av Daniel Berglund Söndagen den 27 maj, 2007 - 21:34: |
Se här. Det finns nog ytterligare ett par andra trådar i ämnet.
Enklast verkar vara att alltid köra som administratör - högerklicka på DISGEN-ikonen på skrivbordet och välj "Kör som Administratör".
Av Tom Barckman Måndagen den 24 mars, 2008 - 10:46: |
Hitta i Forumet!
Under vissa rubriker, t ex Ordet fritt, finns en mängd olika underrubriker. När man startar upp Forumet kan man se under vilken huvudrubrik nya meddelanden kommit in, men sedan blir det ett väldigt bläddrande för att hitta detta. Det är också så lätt att missa om det inkommit fler nya meddelanden under samma rubrik. Finns det, eller kan det inte ordnas, en funktion för sortering i datumföljd, med senast inkommet överst. Den som är intresserad av ett visst ämne måste ju ändå läsa varje rubrik, eftersom rubriksättningen kan vara så olika.
Av Daniel Berglund Måndagen den 24 mars, 2008 - 13:09: |
Jag vet att den funktionen finns i Discus 4, men inte vad jag kan se i Discus 3, som är den versionen DIS använder. Nu är det en ny sajt på gång (med ny programvara för forumet) så uppdatering är inte aktuellt.
Av Tom Barckman Onsdagen den 28 januari, 2009 - 00:25: |
Är det bara jag som tycker DIS Forum blivit trögt på sistone. När jag postar ett inlägg tar det väldigt lång tid. Och ibland blir jag t o m urkopplad, fast inlägget tycks gå fram ändå.
Jag har ett långsamt och billigt bredband, men jag tycker en förändring skett.
Om så är: Orsak?
Av Tom Barckman Onsdagen den 28 januari, 2009 - 00:27: |
Av Daniel Berglund Tisdagen den 27 januari, 2009 - 23:57:
Jag håller med. Förmodligen är det för många inlägg i forumet för att kunna hanteras av Discus version 3, som är den vi kör. Forummjukvaran borde uppdateras eller bytas mot en annan och bättre.
Av Tom Barckman Onsdagen den 28 januari, 2009 - 00:32: |
Ovanstående två inlägg har av Tom flyttats från annan diskussion.
Den 24 mars 2008 skrev jag om sortering i Forumet. Daniel svarade att "ny sajt på gång". Har det hänt något? Och är det nu aktuellt att ändra "forummjukvaran" så att man löser båda ovanstående problem.