Arkiverade (äldre) inlägg fram till 17 april, 2005

DIS Forum: 6. Ordet är fritt (Efterlysningar hänvisas till www.genealogi.se): Diskulogen: Arkiverade (äldre) inlägg fram till 17 april, 2005
Av Sten-Sture Tersmeden Fredagen den 28 juni, 2002 - 23:06:

Diskulogen har varit på tapeten i Rötter.
Här undrar jag bara om vi kommer att få nya korrigerade ex av tidningen. Mitt var kraftigt omkastat vad sidbrytningen.

Av Marianne Munktell Fredagen den 28 juni, 2002 - 23:37:

Sten-Sture!

Har du fått ett defekt exemplar av Diskulogen är det väl bara att ta kontakt med DIS expedition och be att få ett nytt. Mitt ex var det inget fel på så det var nog bara en tillfällighet att det var fel på några få.

Av Sten-Sture Tersmeden Söndagen den 30 juni, 2002 - 23:22:

Visst skall jag kontakta DIS. Nu såg jag att Täby bibliotek (min hemkommun) hade samma problem. Men eftersom ingen annan klagar, så är det väl som tur är ett begränsat problem.

Av Sture Bjelkåker Tisdagen den 9 juli, 2002 - 19:40:

Vi har fått ca 15 anmärkningar på defekta Diskulogen, alla från ett begränsat område i Stockholmstrakten. Dessa har naturligtvis fått nya fräscha exemplar. Eventuellt gör vi ett kompletterande utskick om vi kan avgränsa postnummerområdet någorlunda exakt
Sture Bjelkåker / ordf DIS

Av Gun-Britt Wernér Fredagen den 12 juli, 2002 - 18:23:

Fråga ang. SwedGen Tour:

Är det bara svenska utvandrare som berörs?

Kommer något liknande att göras för finska utvandrare till USA?

Av Einar Hanson Onsdagen den 9 april, 2003 - 13:55:

Hallo fra Norge
Noen som kan hjelpe meg å finne evetuelle etterkommere av Erik Victor Hanson født 19/6 1874 i Skredsvik .Utflyttad til Tuve 1891 Utvandret 1894 -1895 trolig til USA.
Takknemlig for svar
Einar Hanson e-mail andno7@hotmail.com

Av Marianne Munktell Onsdagen den 9 april, 2003 - 18:36:

Einar!

Det är bättre om du ställer dina frågor i Rötters Anbytarforum, http://genealogi.aland.net/discus/ .

Av Eva-Christina Söderman Måndagen den 22 december, 2003 - 21:19:

Vill bara önska DIS i allmänhet och dem som jobbar med Diskulogen i synnerhet en riktigt God Jul! Senaste numret (63) var URSNYGGT och, som alltid, läsvärt.

Av Ingvar Nilsson Måndagen den 9 februari, 2004 - 10:24:

Hej!

Jag vet inte om detta är rätt adress för min fråga.

Har ett DEMO (50 personer 1 flock) av ett äldre datorprogram som heter
DISGEN vers. 6.0-5, MS-DOS V 3.1.

Vad kostar det att få detta DEMO till en full versio jag en manual till detta program.
Har en gamal dator men skulle vilja använda detta program.

Jag har inte Internet sitter nu vid en dator på biblioteket stannar här tills kl. 1500.

Mitt medlemsnummer i DIS – VÄST är 17966

Min adress är
Ingvar Nilsson
Ögonmåttsgatan 5
421 36 Västra Frölunda
Tel 031 47 50 25
Mobil 0708 900 078

Av Charlotte Bäcklund Söndagen den 17 april, 2005 - 20:59:

Hjälp! Jag har mig själv ovetandes lyckats lägga ut hela släkten på internet. Det var verkligen inte meningen. Ville bara skicka till mammas e-mail så att hon skulle få kommentera. Det var inte klart, inte korrekt och jag har inget tillstånd av källorna. Hur ska jag få bort det? Hjälp!!! Fort!!!