Arkiverade (äldre) inlägg fram till 23 februari, 2006

DIS Forum: 2. DISBYT - Databasen: DIS-lösenord: Arkiverade (äldre) inlägg fram till 23 februari, 2006
Av Arne Johansson (M09283) Onsdagen den 14 december, 2005 - 22:13:

Inger
Beror på vad Du menar.
Lösenordet har inte med din dator att göra men kan det vara så att Du använder fel användarnamn det bättre lösenordet inleds med ett m och sedan ditt medlemsnummer se i din senaste resultatfil som du fick vid disbytutdraget..

Arne

Av Inger Olsson Torsdagen den 15 december, 2005 - 21:28:

Hej Arne
Jag använder det bättre användarnamnet samt lösenordet jag har fått. Det fungerar när jag går in på E-post o hemsida till medlemer, men inte vid inloggning till Dispyt.

Inger

Av Arne Johansson (M09283) Torsdagen den 15 december, 2005 - 21:57:

Jag provade nu med ditt lösen o inlogg.
Det går bra från min dator och uppkoppling.

Har Du kollat denna sida
http://www.dis.se/dbytfaq.htm

Mest denna
"Webbläsaren är fel inställd. Gör så här i Internet Explorer."

Kolla också från någon annans dator, går det i den och inte i din kan det nog vara några inställningar som gör det problemet.

/Arne

Av Jouko Lindh Lördagen den 14 januari, 2006 - 14:56:

Heissan!

Jag är Jouko Lindh,(53 år) från Jyväskylä Finland. Jag har forskat min släkten Lindh från Kajana eller Cajaneborg (Kajaani) , Finland och förklarat att hattmakarens gesäll Gustaf Lindh, född i Sverige 24.1.1780, flyttade från Sverige till Finland, Kajana i året 1802. Han hade kanske bott i Malung och Äppelby, Kopperberg i Dalarna och var gift med Anna Maria Berggren.
Nu jag har börjat forska hans föräldrar i Sverige.
Jag har försökt att bli medlem till den svenska DIS, fyllde medlemsansökan på Finska DIS-sidor och betalade i början av januari medlemsavgift 13 euro till Sampo bankens konto 800014- 70568420 i Finland. Räcker det att bli ett medlem till svenska DIS eller finns där ett annat avgift för det och varifrån får jag lösenordet til DIS. Slutligen jag ber om ursäkt mitt dåliga svenska språket. Jouko Lindh

Av Olof Cronberg Lördagen den 14 januari, 2006 - 17:30:

Hej Jouko!

Du bör ha fått ett bekräftelsebrev från DIS kansli som ska innehålla lösenord. Kolla att det inte har fastnat i din dators SPAM-kontroll. Jag skall be kansliet att kolla om de har fått in dina medlemsuppgifter.

/Olof C

Av Bertil Nilsson Söndagen den 5 februari, 2006 - 09:43:

Jag har glömt mitt lösenord.
Jag skulle vilja veta vilket det är.
Mitt medlemsnummer är 14666
Bertil Nilsson
Södervångsvägen 60
246 36 Löddeköpinge

Av Olof Cronberg (M00082) Söndagen den 5 februari, 2006 - 11:36:

Hej Bertil!

Som du förstår kan vi inte skriva lösenord på webben. Jag har dock skickat ett mejl till dig. Lösenord beställes från DISBYTs startsida.

/Olof C

Av Emanuel Norberg Torsdagen den 23 februari, 2006 - 17:05:

Hur lång tid tar det innan man får sitt nya bättre lösenord?

/Emanuel Norberg

Av Arne Johansson (M09283) Torsdagen den 23 februari, 2006 - 17:10:

Emanuel

Du får ditt lösenord med filerna så snart den som kör ditt disbytutdrag är klar.

Arne

Av Emanuel Norberg Torsdagen den 23 februari, 2006 - 17:27:

Tack för snabbt svar!

Jag har tyvärr precis upptäckt att min mail inte är riktigt tillförlitlig. Risken är att svaret redan är skickat men inte kommit fram. Det var nämligen ca 3 veckor sen jag skickade in disbyt-utdraget.
Är det allt för stora besvär att jag testar att skicka igen fast med ett annat mailkonto?
Den mailadress jag skrivit in i e-mailfliken är tillförlitlig.

/Emanuel Norberg