Arkiverade (äldre) inlägg fram till 11 april, 2004

DIS Forum: 2. DISBYT - Databasen: DIS-lösenord: Arkiverade (äldre) inlägg fram till 11 april, 2004
Av Marianne Munktell Fredagen den 3 januari, 2003 - 18:40:

Inloggningsproblem

En medlem ringde mig och berättade att hon inte kommer in i DISBYT-basen med sitt (högre) användarnamn och lösenord. Hon hade inte varit inne i DISBYT på flera månader och nu fungerar det inte. Med det gamla (lägre) användarnamnet och lösenordet gick det dock bra att kommma in.

När jag provade med hennes (högre) användarnamn och lösenord gick det däremot bra. Jag sade då att det knappast kan vara ett DIS-problem. Hon bedyrade att hon hade skrivit användarnamn och lösenord exakt som det står, med gemener och utan mellanslag. Hon hade heller inte "gjort något" med datorn.

Någon som har något förslag?

Av Òve Billing Fredagen den 3 januari, 2003 - 21:18:

Kan det ha något med förändrade restriktioner för internet (sekretess och cookies) att göra?

Av Marianne Munktell Fredagen den 3 januari, 2003 - 22:36:

Ove!

Jag var för snabb (som vanligt!). Medlemmen skrev efter en stund och talade om att hon strax efter vårt samtal hade lyckats komma in. SBS?

Av Joel Vogler Fredagen den 3 januari, 2003 - 23:45:

Skönt att medlemmen kom in.
För att förebygga funderingar om sekretess och cookies vill jag ändå tala internetrestriktioner knappast kan ha någon betydelse. Jag tillhör dem som av säkerhetsskäl inte tillåter cookies och som dessutom har byggt upp en hög brandvägg, men några problem med DISBYT har jag aldrig haft.

Av Agneta Allernäs Onsdagen den 7 maj, 2003 - 15:26:

Hej! Jag har svårt att komma in med mitt lösenord.
Jag har skrivit in det rätt och provat många gånger. Vad är felet?

Av Kjell Arnesson Onsdagen den 7 maj, 2003 - 16:52:

Agneta.
Något strul är det, jag kommer inte in heller.
mvh Kjell

Av Sten-Sture Tersmeden Onsdagen den 7 maj, 2003 - 21:02:

Läs under informationen uppdateringar på huvudsidan. Där står att DISBYT är ur funktion.

Av Olof Cronberg Torsdagen den 8 maj, 2003 - 00:16:

Hej!

Tyvärr har det under dagen varit problem med DISBYT-databasen, vilket nu sent ikväll har blivit åtgärdat. Felet berodde på att man konfigurerat om servern där DISBYT ligger utan min vetskap.

/Olof C

Av Gunilla Önnberg Söndagen den 11 april, 2004 - 10:44:

Hejsan
Nu är det så att mitt lösenord har nu kommit bort för mig. Vi har haft en del problem med vår dator och jag hade det sparat i ett dokument. Men nu är det tyvärr borta. Jag undrar om ni kan skicka lösenordet till mig. mitt medlemsnummer är 1094 (tror jag)
MVH//Gunilla

Av Kjell Söndagen den 11 april, 2004 - 13:00:

Gunilla
10924 ser det att vara