Arkiverade (äldre) inlägg fram till 12 december, 2004

DIS Forum: 2. DISBYT - Databasen: DISBYT på Internet: Arkiverade (äldre) inlägg fram till 12 december, 2004
Av Stina Thorin Lördagen den 18 september, 2004 - 14:13:

Hej!
Är ett färskt blåbär men har en del information om min släkt Torslow som jag också har hittat i databasen. Men jag har information från en annan gren. Hur gör jag för att ladda upp detta? Jag hittar ingen Upload-länk eller ska jag göra på något annat sätt?

Hälsningar
StinaThorin

Av Olof Cronberg Lördagen den 18 september, 2004 - 15:03:

Hej Stina!

Vill du bidra med material till DISBYT-databasen skickar du in ett DISBYT-utdrag till närmsta DISBYT-ombud. Enklast är att skicka en fil som bilaga till epost. Filen (DISBYT-utdraget) skall antingen vara ett DISBYT-utdrag om du använder DISGEN eller en GEDCOM-export om du använder annat släktforskningsprogram. Mer info finns under länkarna på DISBYTs förstasida.

/Olof C

Av Nils Runnander Lördagen den 16 oktober, 2004 - 09:33:

Söker uppgift om dessa två personer Hejnum eller Lärbro.
Carl Otto Nilsjon f 182602 20
Anna Cristina Jondotter f 18291122

Av Marianne Munktell Söndagen den 17 oktober, 2004 - 08:30:

Nils!

Ställ hellre rena släktforskarfrågor i Rötters Anbytarforum!

Av Å Källstrand Fredagen den 19 november, 2004 - 18:01:

Disbyt är ett utmärkt hjälpmedel på många sätt. Har hittat ett flertal släktforskarkontakter på detta sätt. Går väl inte att undvika, men .. har hittat mängder av felaktigheter både om min och och andras släkt. Vissa verkar kopiera uppgifter "rakt av". Lätt att upptäcka, eftersom samma felaktigheter återkommer från flera uppgiftslämnare.

Av Olof Cronberg Fredagen den 19 november, 2004 - 23:12:

Hej Å!

Om man finner fel i DISBYT, så bör man ju självklart meddela den som sänt in de felaktiga uppgifter. Man bör ju då förklara varför de är fel och vilket underlag man har för det. Dessutom bör man be släktforskaren i fråga att skicka in sitt rättade material på nytt till DISBYT. Det kommer då att ersätta det gamla felaktiga materialet.

Vi rekommenderar att man kollar de uppgifter som man stöter på i DISBYT både mot släktforskaren som skicka in dem och mot originalkällor. Samtidigt är det svårt att helt undvika att fel kommer med och att de har en otäck tendens att fortplanta sig.

/Olof C

/

Av Henrik Mangs Onsdagen den 1 december, 2004 - 18:50:

Uppdatering DISBYT.

Hur lång tid tar det att insänd uppdatering av DISBYT återfinnes på nätet.
En, två eller fler veckor.

MVH
Henrik Mangs
m 4959

Av Olof Cronberg Torsdagen den 2 december, 2004 - 22:50:

Hej Henrik!

Normal sett uppdateras DISBYT-baserna på Internet en gång per månad. Nu får jag dock erkänna att jag har varit lite dålig på att uppdatera den finska basen, men jag skall försöka bättra mig nu till helgen.

/Olof C

Av Henrik Mangs Tisdagen den 7 december, 2004 - 07:14:

Tack för den goda förutsatsen
MVH
Henrik Mangs

Av Dan Johansson Söndagen den 12 december, 2004 - 01:01:

T.o.m. År 2005. Avses hela 2005 isåfall?

Har sett att någon forskar på en del av mina anor och är intresserad av att få veta vem det är. Är således intresserad av ett medlemskap men det gäller väl hela 2005?

Och när ändras det. Exempelvis när träder årsavgift för 2006 istället igång isåfall?