Av Roland Ek Fredagen den 6 april, 2007 - 17:43: |
Då var det dags igen?
Förutom det vanliga strulet, att uppdateringen inte hittar en riktig installation, trots att den finns, så är det problem med DISPOS.
Under XP och Windows 2000 får jag dubbla inloggningar innan jag är "framme" vid Dispos-sidan. I ME kommer jag bara till första inloggningen, vilken resulterar i en påskgul(!) blank sida!
Dispos, som sådant fungerar, som vanligt då jag väl kommer dit! (Dispos är för övrigt ett mycket bra hjälpmedel!)
Disbyt verkar fungera som vanligt.
Glad Påsk!
Roland
Av C-G Magnusson Lördagen den 7 april, 2007 - 00:11: |
Programmet kraschade efter uppdatering, men verkar funka efter omstart. Är lite osäker på om allt är som det ska ...
Har aldrig använt kartan förut. Namnen på församlingarna Skållerud och Ånimskog syns ej på kartan, istället står där SlUpperudP) resp Östra Bodane ...
Av Daniel Berglund Lördagen den 7 april, 2007 - 00:17: |
Den dubbla inloggingen verkar hända med DISGEN 8.1b också och beror på att DISPOS "bytt adress". Man slipper besväret om man går till Inställningar | Systemet... och där antingen kryssar "Öppna DISBYT och DISPOS i externt fönster", eller så ändrar man URL-en för DISPOS till följande:
http://www.dis.se/dispos/dp05.php?lingua=sv1&searchname=%s&searchsubjekt=%s&searchplace=%s&searchfylke=%s&fromyear=%s&month=%s&day=%s&typ=%s&dpfrom=Disgen
Jag vet inte säkert om detta är den officiella adressen, men jag tog den från DISPOS-websidan.
Av C-G Magnusson Lördagen den 7 april, 2007 - 00:27: |
Tre filer skapades i katalogen varifrån man körde uppdateringen. Antar att de utan vidare kan raderas!?
DD0.dg8
Disgen.sav
DX0.dg8
Av Daniel Berglund Lördagen den 7 april, 2007 - 00:47: |
C-G, skulle tro att du har givit Upperud och Östra Bodarne samma koordinater som respektive sockens kyrka, för då blir det precis så. Du kan markera verktyget "Positionera en ort i kartan" (xy-symbolen på vertikala verktygslisten) och från ortsträdet dra orten till rätt plats på kartan.
Av C-G Magnusson Lördagen den 7 april, 2007 - 07:51: |
Jag har inte använt kartan tidigare, och några koordinater har jag inte satt.
Av Kjell Johansson Lördagen den 7 april, 2007 - 08:37: |
Hej!
Måste alla uppdateringar som finns hämtas och installeras en i taget, eller räcker det med 8.1d
Kjell
Av C-G Magnusson Lördagen den 7 april, 2007 - 08:43: |
"Du kan endast uppdatera från DISGEN version 8.1b." ... Läs längst ned på resp uppdateringssida.
Av Kjell Johansson Lördagen den 7 april, 2007 - 09:44: |
Ja nu har jag nyinstallerat allt f.o.m 8.0 t.o.m 8.1b i VISTA Premium. Det fungerar bra ännu, kanske 8.1d oxå skulle funka. Någon som provat??
Kjell
Av Ingegerd Hortlund Lördagen den 7 april, 2007 - 10:06: |
Har ni tryckt på fel tangent???
Enligt senaste uppdateringen står det Samdsjö??
Var ligger Samdsjö?
Har alltid hetat Sandsjö, ligger i Jönköpings län
Ser fram emot att ni ändrar detta!!