"Porträttsignal" i översikten

DIS Forum: 3. DISGEN - Släktforskarprogrammet: Porträtt och bilder: "Porträttsignal" i översikten
Av Lars-Erik Åström Måndagen den 23 april, 2007 - 18:57:

Om det funnes en "porträttsignal" eller "bildsignal" i rutan för personnamn i översiktsbilden så visste man om det var lönt att klicka fram en persons notiser för att se hur vederbörande såg ut. Ett porträtt eller en bild betyder så mycket - och därför vore det trevligt att snabbt kunna hitta vilka personer som har porträtt eller andra bilder.

Av Charlotte Börjesson Måndagen den 23 april, 2007 - 19:50:

Hej Lars-Erik

Jag använder mig av Visa notiser och fliken Porträtt resp Multimedia (för bildfiler).
Utgå ifrån Översiksbilden, välj i verktygsfältet Visa, Notiser. Välj igen Visa, Arrangera fönster och Sida vid sida.
När du har fliken Porträtt aktivt så kan du "vandra" mellan personerna i Översiktsbilden och då syns det vilken bild du har valt som porträtt.
När du har fliken Multimedia aktivt och "vandrar" mellan personerna i Översiktsbilden så ser du rader som börjar med Bild -- och klickar du på dessa en och en så syns bilden.

Hälsingar
Charlotte

Av Lars-Erik Åström Lördagen den 5 maj, 2007 - 20:53:

Tack, Charlotte, det var ju en alldeles förträfflig grej! Det finns så många finesser som jag inte kommit på ...


Lägg till ett meddelande (Add a message)


För att kunna delta i denna diskussion måste Du:
Skriva För och Efternamn i fältet "Användarnamn" !
Hoppa över fältet lösenord här!
Fyll i din e-post om du även vill ha direktkontakt med deltagarna.
(Just fill in Your name! E-mail is not compulsory.)
Användarnamn:
(Your name)
 
Lösenord:
(Password)
E-mail: