Arkiverade (äldre) inlägg fram till 21 april, 2007

DIS Forum: 3. DISGEN - Släktforskarprogrammet: Installation och uppdateringar: Uppdatering till 8.1d: Arkiverade (äldre) inlägg fram till 21 april, 2007
Av C-G Magnusson Lördagen den 14 april, 2007 - 23:30:

Åke, om du kollar statistiken (Under verktyg). Kan du se om det har ändrat sig där? Vid säkerhetskopieringen tror jag allt sparas som ligger under Dg8Data. Du kanske har ändrat något i den katalogen (där databas-filer, bilder etc samlas)? Sen beror det på vad du kryssat i (inkludera bilder, kartor, GEDCOM- och HTML-filer) när du säkerhetskopierar ...

Av Åke Bjurström Söndagen den 15 april, 2007 - 12:45:

Förmodligen är allt som det ska.
Jag har inte vågat ändra något, varken nu eller tidigare, och har inte några kartor eller bilder.
Säkerhetskopieringen verkar visa olika siffror mellan versionerna.
Tidigare hade jag drygt 3 millioner bytes, igår 2446 kb, idag 1036 kb medan programmet jobbar, något som faller till 1002 kb när den blå stapeln har vandrat färdigt.
Tidigare har jag aldrig tittat på logfilen så jag vet inte vad den innehöll i den tidigare versionen. Nu är det 111 filer och 1.104.289 bytes där.
Mvh Åke

Av Ann-Charlotte Lindberg Torsdagen den 19 april, 2007 - 09:37:

Flaggproblem

Hejsan!

Efter att ha hämtat hem den senaste versionen av Disgen, så försvann texterna på flaggorna, som jag lagt in.
De ikryssade kryssen finns kvar, men tyvärr ej vad de stod för och jag kommer ej ihåg alla regementen, som det gäller. Finns det något enkelt sätt att hitta texterna igen.
Hälsningar
A-C Lindberg

Av Ingvar Kärrdahl (Dis09228) Torsdagen den 19 april, 2007 - 10:41:

Hej Ann-Charlotte!
Jag hoppas att den senaste version du syftar på är 8.1d
Efter att jag läst om ditt problem har jag kontrollerat i mitt eget material och där fungerar flaggorna utan problem. Det har således hänt något i din dator och i ditt material och på de knapphändiga uppgifter som du lämnar går det inte att ge ett bra svar.
Kontakta mig direkt på e-post eller telefon. Dessa uppgifter hittar du på fadderlistan i Diskulogen.

Av Niklas Lundin Torsdagen den 19 april, 2007 - 13:19:

Ingvar

Hur gör du för att din E-postadress först syns då man klickar på ditt namn?

Niklas

Av Ingvar Kärrdahl (Dis09228) Torsdagen den 19 april, 2007 - 17:09:

Niklas!
När du loggar in på Dis Forum ska du sätta en bock i rutan "Kom ihåg..."
När du sedan lägger till ett meddelande så anger programmet att du ska skriva in ditt För- och Efternamn i Rutan Användarnamn. Här skriver du istället in samma Användarnamn som du använde vid inloggningen. Radera punkterna för Lösenord.
Jag antar att det räcker med detta.

Av m30055 Torsdagen den 19 april, 2007 - 22:15:

test

Av Anders Berg Torsdagen den 19 april, 2007 - 23:58:

Hänger inte riktigt med på vad du säger Ingvar. Är det inte för att du är DIS-funktionär och har fått ett användarkonto som du har en profil där din epostadress står? Jag tvivlar på att vi andra kan få det genom att skriva vårt medlemsnummer i fältet Användarnamn.

Jag använder ju Anbytarforum så jag känner till hur det fungerar med användarkonto.

Av Åke A Källstrand Fredagen den 20 april, 2007 - 13:21:

Lyckas inte uppgradera från 8.1b till 8.1d. Får felmeddelandet: "I den angivna installationsmappen finns ingen komplett och korrekt installation av Disgen 8. Installationsprogrammet kan inte hitta någon version av Disgen i angivna mappen".

Sökvägen är C/Program/Dis/Disgen. Några ändringar har jag inte gjort, utan programmet ligger där, och fungerar. Datamappen finns direkt under C:
Har aldrig tidigare haft problem med uppdateringarna.
Medl 12410

Av John-Eric Andersson Lördagen den 21 april, 2007 - 16:31:

Hej
Är det någon som kan hjälpa mig
Jag kan inte uppdatera till Disgen 8.1d
Filen C:\Program\Dis\Disgen8\disgen.CNT är inte
en giltig tidigare version och kan inte uppdateras
är det svar jag får Har inte haft några problem
att uppdatera förut Från Disgen7 till 8.0c med
CD skivan och så vidare Jag behöver steg för steg
anvisningar då jag är osäker på vad som ska göras
kontaktade Fadder han skriver att Disgen 8.0c har