Utskrift oberoende av språkval, textnotiser

DIS Forum: 3. DISGEN - Släktforskarprogrammet: Utskrifter: Utskrift oberoende av språkval, textnotiser
Av Lennart Kågedal Måndagen den 7 januari, 2008 - 18:24:

Jag har i biografiska texter i Disgen dels texter utan angivande av språk, dels texter med valet $1, dvs svenska, och dels $2, dvs engelska. I dialogrutan "Välj språk för utskrift" finns möjligheten att kryssa i rutan "Tag endast med text som har språkval" ock då skrivs text där språk angetts ut, dvs om "Svenska" valts i nämnda dialogruta skrivs text föregången av $1 ut. Problemet är att samma sak sker även om rutan inte är ikryssad med den skillnaden att även text utan språkmarkering kommer med. Väljer jag "Engelska" i dialogrutan utan att kryssa i rutan "Tag endast med text som har språkval" får jag på samma sätt engelsk text plus text utan språkmarkering. Jag skulle vilja kunna få ut texter markerade som engelska och som svenska och texter där jag inte har markerat något språk språk i samma dokument, till exempel i stamtavlor. Är det omöjligt?
Jag har medvetet undvikit termen "val av språk" i samband med användandet av $

Av Daniel Berglund Måndagen den 7 januari, 2008 - 22:38:

Du vill skriva ut all text alltså, oberoende av språkmarkeringar? Är det för att läsa korrektur eller vill du ha dem i det slutliga resultatet?

Lägg till ett meddelande (Add a message)

För att kunna delta i denna diskussion måste Du:
Skriva För och Efternamn i fältet "Användarnamn" !
Hoppa över fältet lösenord här!
Fyll i din e-post om du även vill ha direktkontakt med deltagarna.
(Just fill in Your name! E-mail is not compulsory.)
Användarnamn:
(Your name)

Lösenord:
(Password)
E-mail: