Tilltalsnamnet dubbleras

DIS Forum: 3. DISGEN - Släktforskarprogrammet: Utskrifter: Tilltalsnamnet dubbleras

Av m04089 Söndagen den 20 januari, 2008 - 21:44:

Utskrift antavlor.
Hej Monica, jag har testat både på ansedel och sidindelad antavla med olika teckenstorlek på Efternamn och tilltalsnamn men får inga problem med överskrivning.

Av Birgitta Neregård Onsdagen den 12 mars, 2008 - 11:19:

Jag har ett problem med Stamtavla Grafisk. När jag skriver ut den visas bara tilltalsnamnet. På övriga typer (även Antavla alla typer) visas alla namn med understruket tilltalsnamn.

I inställningar Antavla har jag endast kryssat i "Alla förnamn". I inställningar Stamtavla finns inte denna möjlighet vad jag kan se.

Av Carl-Johan Gustafsson Onsdagen den 12 mars, 2008 - 12:00:

Under inställningar för Stamtavla och fliken Grafisk finns två flikar, en innehåll och en geometri.

Under innehåll finns de inställningar du söker.

M v h
Kalle

Av Birgitta Neregård Onsdagen den 12 mars, 2008 - 13:03:

Hej igen, problemet är nu ett annat, tilltalsnamnet blir inte understruket vid utskrift av Stamtavla - Grafisk med inställning Stamtavla - Grafisk form - Innhåll - Alla förnamn.
Vid alla andra utskrifter blir tilltalsnamnet understruket. Vad har jag missat?

Av Carl-Johan Gustafsson Onsdagen den 12 mars, 2008 - 15:13:

Jag har skrivit ut både antavla och stamtavla och kan inte se någon skillnad.

Om jag kryssar i tilltalsnamn så får man det namn man asteriskmärkt eller första förnamnet, i detta fall blir förnamnet understruket.

Om jag kryssar i alla förnamn så får man alla förnamn och om man asteriskmarkerat något blir detta understruket.

Jag tror det är så det skall fungera.

M v h
Kalle

Av Karl-Edvard Thorén Måndagen den 17 mars, 2008 - 15:58:

Understruket namn.
I inställningar för respektive type av tavla finns en språkinställning. I den väljer man vilken stil man vill ha på respektive namn och också om och vilket namn man vill ha understruket.

Av Daniel Berglund Måndagen den 17 mars, 2008 - 19:07:

Det finns en bug i sammanhanget som innebär att även om det bara finns ett enda namn, eller om det finns flera namn men inget är markerat som tilltalsnamn, så blir det första namnet understruket vare sig det är markerat som tilltalsnamn eller inte. Den ska rättas vid tillfälle. Är inte tilltalsnamnet känt ska det ju inte strykas under.

Av Karl-Edvard Thorén Onsdagen den 19 mars, 2008 - 21:28:

Tilltalsnamn.
Hej, som jag har uppfattat det har man från början valt att det första namnet skall betraktas som tilltalsnamn om inget annat är markerat. Men det går ju att ändra.

Lägg till ett meddelande (Add a message)

För att kunna delta i denna diskussion måste Du:
Skriva För och Efternamn i fältet "Användarnamn" !
Hoppa över fältet lösenord här!
Fyll i din e-post om du även vill ha direktkontakt med deltagarna.
(Just fill in Your name! E-mail is not compulsory.)
Användarnamn:
(Your name)

Lösenord:
(Password)
E-mail: