Av Niklas Lundin Onsdagen den 14 maj, 2008 - 22:35: |
Om man i fönstret Ändra personnotiser går in på fliken Notiser och dubbelklickar på (Yrke) får man upp ett nytt fönster där man kan ange Kommentar: till vad jag trodde yrket. Konstigt nog visar det sig när jag senare söker på yrken att Notisnamn: Förman och Kommentar: på SAAB slås ihop till Yrke: Förman på SAAB.
Det blir lite missvisande vid utdrag av statistik på yrken när yrket och kommentaren till yrket slås ihop.
Ska det vara så?
Med vänlig hälsning
Niklas
Av Daniel Berglund Torsdagen den 15 maj, 2008 - 23:35: |
Tveksamt, men jag hört påstås att yrkesnotisen är skum på flera sätt även om jag inte tittat på detaljerna. Tar du upp yrkesnotisen igen tror jag du ska se att det står "Förman på SAAB" som notisnamn, och kommentaren är tom, vilket kanske inte är riktigt vad man väntar sig.
Av Å Källstrand Fredagen den 16 maj, 2008 - 08:50: |
Samma fenomen uppträder även vad gäller andra typer av notiser. Det som skrivs i kommentarfältet läggs ofta ihop med det som står i notisnamnet. Kommer inte i nuläget inte ihåg bland vilka notistyper det förekommer, men bl a de olika flyttningsnotiserna.
Medl 12410
Av Anders Berg M01397 Fredagen den 16 maj, 2008 - 08:55: |
Fenomenet förekommer också i Specialnotisen. Det där har jag stört mig på många gånger. Kommentarfältet borde hållas separerat från notisnamnet.
Av Karl-Edard Thorén Fredagen den 16 maj, 2008 - 20:52: |
Jag vill tro att notiserna hanteras lite olika.Notisnamnet Yrke t.ex. skrivs aldrig ut men räknas nog som yrkesnotis i statestiken. Om man i t.ex. födelsenotis skriver en kommentar kommer den ut direkt efter ordet född men lämnar man en blank i första positionen av kommentaren så kommer den kommentaren upp som notisnamn.