Av Arne Johansson (M09283) Fredagen den 4 augusti, 2006 - 23:23: |
Att de inte ger sig, en av anledningarna jag lagt ned två forum när det kommer in sådant här.
Att de orkar är också en fråga man ställer sig.
De måste alltså sitta och manuellt föra in uppgifterna.
Måste vara så att hissen inte gått ända upp.
Mv Arne, Dis-Småland
Av Christer Gustavsson (M04621) Måndagen den 7 augusti, 2006 - 23:06: |
Ett antal misslyckade och diskutabla försök till inlägg har tagits bort.
Av Niklas Lundin Tisdagen den 8 augusti, 2006 - 14:05: |
Det finns program för Spam, tyvärr.
Av dis19138 Torsdagen den 17 januari, 2008 - 17:25: |
Programbug eller ouppmärksam användare?
Jag använder mycket ofta funktionen Verktyg - Exportera personer - Text hela flockar - Alla flockar.
Första gången jag använder funktionen så alla flockar aktiverade och körningen går bra.
Ibland kommer jag på nåt jag glömt och avbryter innan jag trycker på "Exportera".
När jag efter detta startar funktionen så är inte flockarna aktiverade. Om jag då är ouppmärksam och klickar på Exportera så låser sig programmet och måste brytas med våld.
Om knappen "Alla flockar" är vald borde programmet antingen alltid aktivera alla flockar i droplistan eller dölja listan då den inte har någon funktion.
M v h
Kalle
Av Daniel Berglund Torsdagen den 17 januari, 2008 - 23:12: |
En solklar bug - DISGEN ska aldrig hänga sig på det viset - men utvecklingsversionen beter sig inte så, så den verkar redan vara fixad.
Av dis19138 Torsdagen den 17 januari, 2008 - 23:42: |
Tack Daniel
Då får jag se fram emot nästa version.
M v h
Kalle
Av Karl-Edvard horén Lördagen den 16 februari, 2008 - 11:19: |
Jag finner till min besvikelse att Disgen export i textformat inte hanterar porträtt och bilder.
Av vilken anledning ger man inte samma support här som vid export i GEDCOM format, nämnligen att lägga ut de berörda bilderna i en eget mapp och lista vilka bilderna är vid importen.
Av Gunnar Molin Söndagen den 15 juni, 2008 - 19:08: |
Jag har köpt och arbetat i ett par veckor med senaste versionen av Disgen som jag tycker är ett mycket bra program.
Jag har tidigare haft Holger 7 och där helt behärskat hur man gör HTML-dokument med länkningar.
Jag vill nu göra ett HTML-dokument som på sidan 59 i manualen men lyckas inte. Det är svårt att förstå av manualen hur man ska göra. Finns det någon som mera pedagogiskt kan tala om hur jag ska göra? Jag får en mapp som innehåller 28 numrerade undermappar med 27467 filer.
I H7 finns en funktion: "Redigera, Uppdatera urval". Finns någon sådan funktion i Disgen.
Av Karl-Erik Lerbro (M00393) Måndagen den 16 juni, 2008 - 00:49: |
Hej Gunnar!
Jag vet inte om dessa rader blir pedagogiska men jag tror att du har gjort rätt. Din text tyder på det och att det är en stor släkt du har matat in. Det är så att vid exporten skapas i den mapp som du har begärt att få exportn i, förvalt Dg8data/Html, ett antal filer som huvudsakligen innehåller register, bilder och tavlor. Dessutom undermappar benämnda 0001 och ev. med högre nummer. I dessa undermappar ligger alla ansedlar i var sin fil. Tänk på Dg8data/Html skall vara tom före exporten.
När du skall titta på ditt resultat skall du, om du har använt "utsende" 7, öppna filen Index.html i mappen Html. Vid annat "utsende kan du öppna med vilken som helst av de skapade Html-filerna och från vilken du kan gå vidare.
Någon funktion: "Redigera, Uppdatera urval" finns inte. Urvalet gör du genom att skapa söklista eller val av flock, och inställaningar för talor, ansedlar o register görs i dialogrutan "Dxport från Disgen".
Du talar om manualen; tag gärna en titt på "Hjälp-knappen" i dialogrutan.
Av Gunnar Molin Måndagen den 16 juni, 2008 - 14:43: |
Hej Karl-Erik!
Tack för Ditt inlägg.
Vad menas med: "utsende" 7,?
Jag har gjort om allt men hittar ingen fil som heter "Index.html". Mappen Dg8data/Html är helt tom både före och efter jag gjort HTML. Jag använder både manualen och "Hjälp-knappen".