Av Staffan Benedictsson Fredagen den 15 augusti, 2008 - 14:53: |
När jag exporterar till HTML delas filerna för de olika personerna upp på fyra olika mappar, 0001, 0002, 0003 och 0004.
Idag när jag via google skulle gå in på en viss individ, .../0002/69.htm, så gick det inte. Det visade sig att han vid en uppdatering har hamnat som .../0001/69.htm, dvs den har vid en ny exportering bytt mapp/adress. Därmed kan personen bli otillgänglig för sökning via google, scangens personsök och eventuella länkar från andras hemsidor.
Hur fungerar uppdelningen mellan de fyra mapparna?
Borde det inte gå att få en person att alltid vara låst till samma mapp och filnamn?
Finns det något sätt att undvika problemet vid framtida uppdateringar?
Av Daniel Berglund Fredagen den 15 augusti, 2008 - 22:35: |
Såvitt jag kan se väljs 0001, 0002, osv på ett sådant sätt att det hamnar högst 1000 filer i samma mapp. Gör du en ny export som innehåller fler eller färre personer än den du gjorde förra gången så kan alltså en del av ansedlarna hamna i andra kataloger.
Jag är inte säker, men möjligen händer inte detta om du alltid exporterar alla personer i databasen.
Håller med om att det borde fungera som du säger, även om Google med flera automatiskt uppdaterar sina index med tiden. Jag lägger in ett förbättringsförslag på detta.
Av Anders Berg M01397 Lördagen den 16 augusti, 2008 - 14:15: |
Staffan, vad är adressen till din hemsida? Så kan jag direkt indexera om den i Personsökaren.