Levnadsbeskrivning vid Utskrift

DIS Forum: 3. DISGEN - Släktforskarprogrammet: Notiser: Levnadsbeskrivning vid Utskrift
Av Tom Barckman Tisdagen den 25 november, 2008 - 13:30:

Jag har svårt för att kunna styra Notiser till att hamna under Levnadsbeskrivning vid utskrift. Vid/Under namnet vill jag i stort sett bara ha namnet vid födelse (flicknamnet eller motsvarande), datum för född och död, samt en yrkesbeteckning. Många andra Notiser, som t ex Flyttade, Biografi och där jag kan skriva lite mer om levnadsförhållanden och händelser i personens liv, vill jag ha under Levnadsbeskrivning. Hur gör jag? Är det bara vissa Notiser som automatisk hamnar där?
Mvh/Tom

Av Karl Edvard Thorén (M04089) Tisdagen den 25 november, 2008 - 17:01:

Hej Tom.

Man styr vad som skall skrivas på de olika platserna via "Inställningar", en av flikarna på översiktmenyn. Där väljer man sedan "Antala" "Ansedel" "Stamtavla" beroende på vad man jobbar med.

På t.ex. inställningen för Ansedel finns en ruta för varje plats på Ansedeln. Så klicka på Ändra och bocka för de notiser som skall ligga under namnet.
Under rutan Levnadsbeskrivning markeras det som skall ner i den delen av ansedeln.
Fotsätt så genom hela registret.
Markera rutan nere till vänster "Ny rad för varje notis"
I den här menyn väljer man också stilar m.m.

På samma sätt gör man sina val för de övriga utskrifterna.

Av Tom Barckman Onsdagen den 26 november, 2008 - 13:59:

Hej Karl Edvard!
Ja, jisses ja! Jag har varit inne där och rumsterat om för Centrumpersonen hur många gånger som helst. Men att läsa raden nedanför det översteg tydligen min förmåga. Hjärnsläpp eller åldern?
Tack för hjälpen från en generad Tom.

Lägg till ett meddelande (Add a message)

För att kunna delta i denna diskussion måste Du:
Skriva För och Efternamn i fältet "Användarnamn" !
Hoppa över fältet lösenord här!
Fyll i din e-post om du även vill ha direktkontakt med deltagarna.
(Just fill in Your name! E-mail is not compulsory.)
Användarnamn:
(Your name)

Lösenord:
(Password)
E-mail: