Av Kenneth Modig Torsdagen den 25 december, 2008 - 16:00: |
Hej!
Jag skulle vilja veta om det finns någon möjlighet att markera släktingar i rakt nedstigande led, kanske med färg eller stil? Det skulle underlätta mycket om man kunde se det i översikten, utan att behöva söka upp dem i listor (då markerade med flaggor).
Mvh,
Kenneth
Av Karl Edvard Thorén (M04089) Torsdagen den 25 december, 2008 - 17:16: |
Markera släkten
Ett sätt att få sina anor markerade i översikten är att placera sina anor i en egen flock då ser man vem i barnaskaran på översikten som har min anas flocknummer.
Av m00895, Ove Billing Torsdagen den 25 december, 2008 - 17:50: |
I senare versioner av Disgen syns en pil vid de namn där ytterligare generationer finns inmatade. Mycket god hjälp när man söker efter anor. Man kan också förse relevant folk i anträdet med en flagga, t.ex. T som i träd. Problemet är kanske att det blir olika människor beroende på vems anträd man vill studera, inte alltid mitt eget ju. Men det finns ju 40 flaggor att använda.
Av Carl-Johan Gustafsson Dis 19138 Torsdagen den 25 december, 2008 - 19:20: |
Kenneth
När jag startar mitt program väljer jag något av mina barn som centrumperson och skapar en antavla med obegränsat antal generationer. Sen får jag en röd markering på alla anorna. Mycket användbart.
Givetvis kan man göra samma sak med ättlingar om man väljer den ana man vill utgå från.
Hoppas jag förstod din fråga rätt.
Av Kenneth Modig Söndagen den 28 december, 2008 - 08:58: |
Tack för tipsen, det var precis vad jag sökte.