Av Torgny Back Onsdagen den 25 februari, 2009 - 20:38: |
Skapade en GEDCOM-fil med alla personer i mina flockar. Familjeband tar inte emot filen med hänvisning till flockstrukturen.Jag lade då ihop alla personer i en flock , men det hjälpte inte. Kan man ta bort flockbegreppet helt och bara ha alla personer i ett arkiv, eller hur gör man?
Av Ingvar Kärrdahl (Dis09228) Onsdagen den 25 februari, 2009 - 22:22: |
Hej Torgny!
Skapa en söklista som innehåller de personer, alla eller utvalda, som du vill exportera med Gedcom. Välj sedan söklistan som underlag vid exporten.
Av Daniel Berglund Onsdagen den 25 februari, 2009 - 23:15: |
Låter som att Familjeband gör fel, för i en exporterad gedcomfil från Disgen finns det inget som har med flockar att göra, förutom individnumreringen, och den borde ju inte Familjeband lägga sig i så länge den följer gedcom-standarden. Men på deras forum står att de jobbar med importen.
Av Carl-Johan Gustafsson Dis 19138 Torsdagen den 26 februari, 2009 - 10:50: |
Jag var delaktig i betatesterna av familjeband och GEDCOM filerna fungerade aldrig på ett riktigt sätt. Detta struntade man dock i och drog igång projektet i alla fall.
Dis och Genline har ju så mycket samarbete att det lätt borde gå att komma underfund med vad som är problemet på GEDCOM skapade via Dis programmet.