| Av Torgny Back Onsdagen den 25 februari, 2009 - 20:38: |
Skapade en GEDCOM-fil med alla personer i mina flockar. Familjeband tar inte emot filen med hänvisning till flockstrukturen.Jag lade då ihop alla personer i en flock , men det hjälpte inte. Kan man ta bort flockbegreppet helt och bara ha alla personer i ett arkiv, eller hur gör man?
| Av Ingvar Kärrdahl (Dis09228) Onsdagen den 25 februari, 2009 - 22:22: |
Hej Torgny!
Skapa en söklista som innehåller de personer, alla eller utvalda, som du vill exportera med Gedcom. Välj sedan söklistan som underlag vid exporten.
| Av Daniel Berglund Onsdagen den 25 februari, 2009 - 23:15: |
Låter som att Familjeband gör fel, för i en exporterad gedcomfil från Disgen finns det inget som har med flockar att göra, förutom individnumreringen, och den borde ju inte Familjeband lägga sig i så länge den följer gedcom-standarden. Men på deras forum står att de jobbar med importen.
| Av Carl-Johan Gustafsson Dis 19138 Torsdagen den 26 februari, 2009 - 10:50: |
Jag var delaktig i betatesterna av familjeband och GEDCOM filerna fungerade aldrig på ett riktigt sätt. Detta struntade man dock i och drog igång projektet i alla fall.
Dis och Genline har ju så mycket samarbete att det lätt borde gå att komma underfund med vad som är problemet på GEDCOM skapade via Dis programmet.