"Disgen 8.2 börjar skeppas"

DIS Forum: 3. DISGEN - Släktforskarprogrammet: Övrigt: "Disgen 8.2 börjar skeppas"

Av Karl-Erik Lerbro (M00393) Måndagen den 8 juni, 2009 - 14:56:

Fälten för att skriva in "fast text" hittar du i den första dialogrutn du kommer till sedan du valt utskriftsform.

Av Åke A Källstrand Måndagen den 8 juni, 2009 - 20:00:

Jodå, Karl-Erik jag hade allt hittat den också.Men den funktion jag menadé låg "gömd" under SIDANS UTFORMNING - FAST TEXT.I den tidigare versionen kunde man fylla i här och då låg det kvar och kom med på alla utskrifter. Vet inte om det fungerar så nu .. Troligen får man spara ner och lägga med utskriften i sidfoten för varje sparad mall, eller?

Medl 12410

Av Michael Ärlebrandt Fredagen den 12 juni, 2009 - 16:50:

Hej,
Fick min Disgen 8.2 idag så jag installerade den direkt in min Windows Vista. Installationen gick utan pb och jag pekade installationen på min gamla datamapp. Disgen gjorde sin data konvertering utan problem. Men vad hände med mina orter? Det bidde (Disgen-ort-saknas) och när jag klickar på glödlampan för att välja ort så finns bara 9 Län att välja på och tyvärr inte nåt län som jag vill ha :(

/Michael

Av Michael Ärlebrandt Fredagen den 12 juni, 2009 - 19:53:

Hej igen,

Nu fungerar det. Avinstallerade allt, dvs disgen 8.2 och disgen 8.0.D (den gamla som jag ju ändå inte fått att funka i Vista).
Installerad om 8.2 och valde default datamap.
Sedan klickade jag på kartan och veriferade att nu fanns alla län med i listan.

Läste sedan in min backup av min gamla datamap till ett annat directory.
Pekade om i inställningarna till detta directory, fick frågan om jag ville konvertera och körde sen konverteringen.

Efter det ser det bra ut mot orterna och Disgen vet att jag föddes i Stensele. Puh, blev lite orolig ett tag att jag skulle behöva knappa om alla orter...

Ha det gõtt
Michael

Av Lars Skillius Lördagen den 13 juni, 2009 - 13:33:

Om jag med asterisk markerar ett förnamn som tilltalsnamn så kan jag i utskrifter få detta namn i fet stil. För personer som har endast ett förnamn är som regel förnamnet också tilltalsnamn. Måste jag gå igenom alla dessa personer för att manuellt sätta dit asterisker? Eller kan jag räkna med att detta går att ordna med automatik i nästa uppgradering?

Av Daniel Berglund Söndagen den 14 juni, 2009 - 00:31:

Hej Lars, jag lägger en felrapport på det så får vi se vad som händer. Vågar inte lova något specifikt om nästa uppdatering.

Av Lars Skillius Söndagen den 14 juni, 2009 - 10:44:

Tack, Daniel, för felrapporten och ambitionen!

Lägg till ett meddelande (Add a message)

För att kunna delta i denna diskussion måste Du:
Skriva För och Efternamn i fältet "Användarnamn" !
Hoppa över fältet lösenord här!
Fyll i din e-post om du även vill ha direktkontakt med deltagarna.
(Just fill in Your name! E-mail is not compulsory.)
Användarnamn:
(Your name)

Lösenord:
(Password)
E-mail: