8.2 - Säkerhetskopiering

DIS Forum: 3. DISGEN - Släktforskarprogrammet: Säkerhetskopiering, flytt till ny dator: 8.2 - Säkerhetskopiering

Av Eva Dahlberg Söndagen den 28 februari, 2010 - 11:44:

Är det någon skillnad mot hur det fungerade i 8.1?

Hälsningar,
Eva

Av Daniel Berglund (M25564) Söndagen den 28 februari, 2010 - 19:52:

Nej, det tror jag inte, det var nog samma där.

Hmm.. jag blir lite osäker på om kontroll av notiser sker automatiskt. Däremot sker kontroll av Disgens filer. Det är ju två olika typer av test.

Av Sten-Sture Tersmeden Fredagen den 19 mars, 2010 - 14:34:

Daniel! Kan du kolla hur det är med kontroll av notiser?
Hälsn Sten-Sture

PS Man kan ju st ut med att koll av notiser inte görs vid säkerhetskopiering. Kontroll av filer verkar för mig som ett måste, och det ju med enligt dig.

Borde det inte stå något om att det ena eller andra har skett? Nu står inget utom att det finns en logfil. Men det kanske står i den om man har något fel på filerna t ex.

Noterar nu, något som jag inte tänkt på förut: Logfilen för kontroll av notiser och filer är inte datummärkt (i alla fall inte i själv textinnehållet). DS

Av Daniel Berglund (M25564) Söndagen den 21 mars, 2010 - 22:50:

Det är bara koll av filer som görs. Verkar vettigt eftersom en sådan kontroll alltid ska passera utan fel.

Notiskontroll däremot kräver eftertanke och värdering av källor (var karln verkligen 100 år när han dog, osv) så det verkar inte bra att göra obligatoriskt vid backup, åtminstone inte innan vi fått till den där flaggan som ska indikera att en viss notis inte ska fastna i kontrollen.

Av Henrik Mangs (M04959) Måndagen den 22 mars, 2010 - 09:42:

Det år absolut olämpligt att göra notiskontrollen obligatorisk, före säkerhetskopiering.

Lägg till ett meddelande (Add a message)

För att kunna delta i denna diskussion måste Du:
Skriva För och Efternamn i fältet "Användarnamn" !
Hoppa över fältet lösenord här!
Fyll i din e-post om du även vill ha direktkontakt med deltagarna.
(Just fill in Your name! E-mail is not compulsory.)
Användarnamn:
(Your name)

Lösenord:
(Password)
E-mail: