Utskrift Antavla Tabell

DIS Forum: 3. DISGEN - Släktforskarprogrammet: Utskrifter: Utskrift Antavla Tabell

Av Ulf Löfgren Måndagen den 28 september, 2009 - 07:52:

Det handlar om den faktiska utskriften.

Av Daniel Berglund (M25564) Måndagen den 28 september, 2009 - 23:34:

Hmm.. lite frågor då..

1) blir det likadant i förhandsgranskningen?
2) vad har du för skrivare?
3) om du har en pdf-skrivare och skriver ut till den, blir det illa då också?

Av Lennart Ekström Tisdagen den 29 september, 2009 - 10:24:

Jag har upptäckt att om man tex vid utskrift av antavla ställer in utskrift för pdf och väljer pdf-skrivare. Sedan förhansgranska och klickar på skriv ut, så blir texten kryptisk. Men om man inte förhandsgranskar utan efter inställningarn enligt ovan skriver ut direkt så blir allt som det ska.

Av Ulf Löfgren Tisdagen den 29 september, 2009 - 14:14:

Lennart, du har alldeles rätt! Vad du menar med pdf-utskrift förstår jag inte, men om jag undviker att granska innan jag skriver ut så blir utskrifterna bra. Men nog ska det gå att granska innan man skriver ut! Om jag vill skriva ut endast någon enstaka sida, måste jag ju gå in och plocka ut den först, men då blir utskriften därefter. Detta fel fanns inte i tidigare versioner av programmet. Jag skriver ut på en vanlig svartvit laserskrivare (HP LaserJet P1505).

Av Daniel Berglund (M25564) Onsdagen den 30 september, 2009 - 00:42:

Förhandsgranskingen ska inte påverka den slutliga utskriften, så det låter konstigt. Ska se om vi har någon på utvecklarlistan som kan detta bättre..

Av Daniel Berglund (M25564) Torsdagen den 1 oktober, 2009 - 23:11:

Såvitt jag kan inhämta är problemet hittills okänt. Jag har ingen idé om vad som kan orsaka det hela, så jag gör en felrapport.

Av Lennart Carlsson Torsdagen den 19 november, 2009 - 00:36:

Hejsan! Hur redigerar jag utseendet på Fotnoter? Jag önskar förlänga linjen ovanför Fotnoterna till att gå ut till marginalen liksom för Sidfot och Sidhuvud. Går det att ändra stiltyp och grad?
Mvh/Lennart

Lägg till ett meddelande (Add a message)

För att kunna delta i denna diskussion måste Du:
Skriva För och Efternamn i fältet "Användarnamn" !
Hoppa över fältet lösenord här!
Fyll i din e-post om du även vill ha direktkontakt med deltagarna.
(Just fill in Your name! E-mail is not compulsory.)
Användarnamn:
(Your name)

Lösenord:
(Password)
E-mail: