Av Jan Lindh Torsdagen den 22 oktober, 2009 - 16:28: |
Hej,
jag har beställ 8.2 men ännu inte fått den, så jag testar lite i demovarianten.
När jag importerar en ged fil så verkar "senast ändrad" komma med snyggt och prydligt till DISGEN, men när jag sedan exporterar verkar det endast komma med om jag ändrar individen i DISGEN.
Kan det stämma? Eller kan det vara fixat i 8.2?
Mvh
Janne
Av Daniel Berglund (M25564) Lördagen den 24 oktober, 2009 - 11:40: |
När jag provar med 8.2 så verkar senast ändrad komma med både vid export och import. Du får prova i 8.2 du också och återkomma om felet skulle kvarstå.
Av Jan Lindh Lördagen den 24 oktober, 2009 - 19:49: |
Tack Daniel,
jag hoppas det fungerar för annars får jag problem eftersom jag tänker mig att, som du kanske sett i andra forum, importera min databas som nu ligger i MinSläkt till Disgen och sedan exportera till TNG.
Det vore synd om jag då tappar uppdateringsdatum på vägen.
Jag hoppas jag snart får 8.2, synd att man inte kan ladda hem ...
Av Jan Lindh Onsdagen den 28 oktober, 2009 - 20:27: |
Hej igen,
idag fick jag min CD och har nyss testat med 8.2
Jag exporterade några individer från MinSläkt och importerade dem till Disgen och det gick bra.
(ja några funderingar hur man ska hantera todo och konfidentiella noteringar har jag, men det får jag jobba vidare med)
Sedan exporterade jag från Disgen till en ny gedcomfil. Jag kunde då med en texteditor se att CHAN fattades, men för säkerhets skull deletade jag flocken och importerade den fil jag nyss exporterat, och då var alla "senast ändrad" datum borta, utom för en individ som jag medvetet gjorde en ändring på innan exporten.
HJÄLP!!
Av Daniel Berglund (M25564) Måndagen den 2 november, 2009 - 23:46: |
Det händer så för mig också. Det är ett fel i Disgen och beror på att Disgen inte vill exportera tidsstämplar som innehåller enbart datum men inte klockslag. Det blir tydligen sådana tidsstämplar i det här fallet. Det får vi rätta, förstås, men när den rättade versionen kommer ut kan jag inte säga just nu.