Utskrift av Släktbok

DIS Forum: 3. DISGEN - Släktforskarprogrammet: Utskrifter: Utskrift av Släktbok
Av Lennart Carlsson Söndagen den 18 april, 2010 - 00:18:

Hejsan alla!
DISGEN Ver 82-2 2010.01.31
Utskrift av Släktbok:
1. I sidhuvudets rubriker Personregister resp, Ortsregister lägger programmet till ett bindestreck (-). Ex. -Persongregister. Det ser litet konstigt ut och har inte förekommit tidigare. Strecket uppträder även om texten placeras om - vänster eller mitten. Hur får jag bort det?
2. Hur ändrar man stilsorten på sidhänvisningen i Person/Ortsregistren? Jag har allt annat i Times men sidnumren är Ariel.
3. Vid förhandsgranskning visas inte utfyllnadspunkterna i registren om man går direkt till slutet och sedan backar tillbaka en/ett par sidor för att kolla registren.
Med hälsningar/Lennart Carlsson, Malmö

Av Karl Edvard Thorén (M04089) Söndagen den 18 april, 2010 - 19:31:

Hej Lennart,

Att vi får ett bindesstreck framför rubrikerna till registren är väl motiverat av att dom är ett tillägg till den rubrik som vi själva sätter på boken.
Jag vill minnas att detta är en rättning som vi fick in för tidigare ersattas vår egna rubrik med registrens rubrik, nu får vi båda.
Men när det gäller släktboken har vi en brist här, vi kan får inte behålla de rubriker som vi har satt på de bokdelar som ingår i släktboken.
Här borde vi kunna få rubrikerna "Kalle andersons antavla",och "Nils Johnsons stamtavla" o.s.v.

Av Lennart Carlsson Tisdagen den 20 april, 2010 - 17:01:

Vidare fråga:
Hur skriver man ut Söklista/Ansedlar för alla till WORD (RTF)?

Av Olle Fåk Lördagen den 24 april, 2010 - 18:38:

Möjligheten att skriva ansedlar för alla i söklistan i RTF-format finns i Disgen 8.1 men tappades bort till 8.2. Den kommer att finnas i 8.2a igen.

Lägg till ett meddelande (Add a message)

För att kunna delta i denna diskussion måste Du:
Skriva För och Efternamn i fältet "Användarnamn" !
Hoppa över fältet lösenord här!
Fyll i din e-post om du även vill ha direktkontakt med deltagarna.
(Just fill in Your name! E-mail is not compulsory.)
Användarnamn:
(Your name)

Lösenord:
(Password)
E-mail: