Av C-G Magnusson Onsdagen den 18 november, 2009 - 23:45: |
Fliken Grunddata. Man kan inte kopiera texten i fälten Ort och Källa om de är kopplade (gul lampa lyser) till Ort- respektive Källträden. Om de är okopplade går det att kopiera. Jag skulle vilja kopiera den texten till Urklipp, om möjligt.
Av C-G Magnusson Måndagen den 23 november, 2009 - 11:46: |
Finns det några tankar på att ha med porträttbilden i översiktsläget (minns inte vad det kallas, men där man ser huvudperson, föräldrar och barn)?
Av Christer Gustavsson (M04621) Måndagen den 23 november, 2009 - 23:25: |
Ja, men det ligger inte speciellt högt i priolistan att kunna visa ett porträtt i familjeöversikten.
Av C-G Magnusson Lördagen den 12 december, 2009 - 17:27: |
Såvitt jag kan se kan jag inte få med porträttet i egna utdrag (en i övrigt förnäm rapportfunktion). Det vore häftigt om man kunde printa ut kataloger med porträtt i 3-4 kolumner och ett antal rader. Med nuvarande funktioner borde man också kunna lägga en bildtext under varje bild med namn och levnadsår etc.
Om jag sedan skulle fortsätta önska vore det bra om man också kunde söka fram de personer som har ett porträtt.
Av C-G Magnusson Tisdagen den 29 december, 2009 - 10:14: |
Lägg gärna till en RSS-funktion på DISgen-sajten (CMS Made Simple) så kan man lättare följa nyheterna som skrivs.
Av C-G Magnusson Söndagen den 7 februari, 2010 - 12:23: |
"Sök efter uppdateringar..." på Hjälp-menyn gav ingen info om att uppdateringarna 8.2-1 och 8.2-2 fanns att ladda ned. Kan man få det att funka vore det bra.
Av Niklas Lundin Söndagen den 7 mars, 2010 - 20:57: |
Möjlighet att vid utskrift kunna välja bort preposition för ort, t.ex. född 1978-07-08 Svenssonvägen 7, Linköping
Av C-G Magnusson Onsdagen den 14 april, 2010 - 10:51: |
Jag förmodar att fler önskar att kunna länka inlagda personer som dop-vittnen. Hur långt fram ligger det i planerna?
Av Daniel Berglund (M25564) Onsdagen den 14 april, 2010 - 23:10: |
Det är oklart. Det kommer inte i 8.2a, och det låter som något som borde vänta på att vi byter ut databasmotorn. Det är ett arbete som vi idag inte vet hur omfattande det blir.
Av Anders B Lördagen den 17 april, 2010 - 13:01: |
Önskar att Kommentar-fältet i en Special-notis stannar i Kommentarfältet, och inte flyttas och slås ihop med Notis-fältet.
Det borde vara en mycket enkel rättning att göra.