Byta ut många personer (en gren)

DIS Forum: 3. DISGEN - Släktforskarprogrammet: Övrigt: Byta ut många personer (en gren)
Av Magnus Alburg Måndagen den 16 augusti, 2010 - 21:47:

Vi är två personer som släktforskat parallellt och jag skulle vilja byta ut en gren i min forskning dvs ta bort en gren på ungefär 100 personer och ersätta den med andra data som jag har i en GEDCOM-fil.

Hur gör man detta enklast i DISGEN? Jag har ingen lust att koppla bort och radera 100 personer, en i taget.

Av Ove Billing Måndagen den 16 augusti, 2010 - 23:28:

Skapa en tom flock, antag nr 99. Använd Verktyg > Flytta för att flytta personerna, som du lagt i en söklista, till flock 99. Gå sedan ur Disgen och starta Utforskaren,och radera dd99.dg8 och dx99.dg8, som ligger i Dstand i Dg82Data.
Gedcom-folket låter du förslagsvis ligga i en ny flock som du skapat för detta och kopplar sedan ihop lämplig person där med någon i det gamla materialet,

Av Ove Billing Måndagen den 16 augusti, 2010 - 23:29:

Skapa en tom flock, antag nr 99. Använd Verktyg > Flytta för att flytta personerna, som du lagt i en söklista, till flock 99. Gå sedan ur Disgen och starta Utforskaren,och radera dd99.dg8 och dx99.dg8, som ligger i Dstand i Dg82Data.
Gedcom-folket låter du förslagsvis ligga i en ny flock som du skapat för detta och kopplar sedan ihop lämplig person där med någon i det gamla materialet.

Av Sten Magnusson Tisdagen den 17 augusti, 2010 - 09:36:

Ett tips.

Jag ser att meddelandena dubblerats. Var lite försiktig med att trycka på knappen posta mer än en gång även om du tycker det verkar ta lite tid.

Mvh/Sten Magnusson

Av Magnus Alburg Torsdagen den 19 augusti, 2010 - 20:57:

Tack så mycket, det fungerade perfekt.

Lägg till ett meddelande (Add a message)

För att kunna delta i denna diskussion måste Du:
Skriva För och Efternamn i fältet "Användarnamn" !
Hoppa över fältet lösenord här!
Fyll i din e-post om du även vill ha direktkontakt med deltagarna.
(Just fill in Your name! E-mail is not compulsory.)
Användarnamn:
(Your name)

Lösenord:
(Password)
E-mail: