Av Magnus Alburg Måndagen den 16 augusti, 2010 - 21:47: |
Vi är två personer som släktforskat parallellt och jag skulle vilja byta ut en gren i min forskning dvs ta bort en gren på ungefär 100 personer och ersätta den med andra data som jag har i en GEDCOM-fil.
Hur gör man detta enklast i DISGEN? Jag har ingen lust att koppla bort och radera 100 personer, en i taget.
Av Ove Billing Måndagen den 16 augusti, 2010 - 23:28: |
Skapa en tom flock, antag nr 99. Använd Verktyg > Flytta för att flytta personerna, som du lagt i en söklista, till flock 99. Gå sedan ur Disgen och starta Utforskaren,och radera dd99.dg8 och dx99.dg8, som ligger i Dstand i Dg82Data.
Gedcom-folket låter du förslagsvis ligga i en ny flock som du skapat för detta och kopplar sedan ihop lämplig person där med någon i det gamla materialet,
Av Ove Billing Måndagen den 16 augusti, 2010 - 23:29: |
Skapa en tom flock, antag nr 99. Använd Verktyg > Flytta för att flytta personerna, som du lagt i en söklista, till flock 99. Gå sedan ur Disgen och starta Utforskaren,och radera dd99.dg8 och dx99.dg8, som ligger i Dstand i Dg82Data.
Gedcom-folket låter du förslagsvis ligga i en ny flock som du skapat för detta och kopplar sedan ihop lämplig person där med någon i det gamla materialet.
Av Sten Magnusson Tisdagen den 17 augusti, 2010 - 09:36: |
Ett tips.
Jag ser att meddelandena dubblerats. Var lite försiktig med att trycka på knappen posta mer än en gång även om du tycker det verkar ta lite tid.
Mvh/Sten Magnusson
Av Magnus Alburg Torsdagen den 19 augusti, 2010 - 20:57: |
Tack så mycket, det fungerade perfekt.