Av Fredrik Christiansen Onsdagen den 19 november, 2003 - 17:07: |
När jag går in under Ändra personnotiser och vill styra vilka bilder som skall komma med i utskriften med ett kryss som det står i hjälpen så vet jag inte var jag skall sätta det??
MVH Fredrik
Av Springsten Onsdagen den 19 november, 2003 - 23:17: |
Var i hjälpen läser du? Jag känner bara till att man kan välja mellan att få Porträttbilden och/ eller alla bilder. Porträtt är den bilden som har ett kryss i rutan "Använd somm porträtt" som du ser om du går in och tittar på bildnotisen och har fliken Grunddata framme.
Av Fredrik Christiansen Torsdagen den 20 november, 2003 - 07:17: |
Hej!
Jag går in under:
Dialog - Välj notistyper
"Markera med kryss de notiser som du vill skall tas med vid utskrift".
MVH Fredrik
Av Marianne Munktell Torsdagen den 20 november, 2003 - 15:32: |
Fredrik!
Inställningar för porträtt och bilder gör du under Inställningar där du väljer Antavlor, Stamtavlor eller Ansedlar. Sen får du gå in under resp flik och välja knappen Ändra vid de olika notistyperna. Där bockar du för eller av om du vill ha med porträtt eller bild i resp utskrift.
Av Fredrik Christiansen Torsdagen den 20 november, 2003 - 19:32: |
TACK Marianne!
Av Krister Berggren Måndagen den 28 november, 2005 - 19:38: |
Hjälp
Ska ge bort släktforskningen med alla fotografier i till jul. Men hur gör jag för att få med fotografierna i forskningen. Har lagt in dom i Disgen men dom blir inte utskrivna
Av Krister Berggen Måndagen den 28 november, 2005 - 19:40: |
Har lagt in fotografier i min släktforskning och skulle nu börja skriva ut allt. Men till min förskräckelse så får jag inte med fotografierna
Hur ska jag göra för att få med fotona
Det är brått ska ge bort forskningen till jul
Av Marianne Munktell (M06185) Måndagen den 28 november, 2005 - 19:54: |
Krister!
Har du gjort inställningar för att ta med porträtt och bilder i utskrifterna?
Gå till Inställningar och välj sen antavlor, stamtavlor etc. Gå in på resp flikar, t.ex. Tabell och tryck på Ändra-knappen för resp notiser och bocka för porträtt och bilder.
Av Krister Berggren Måndagen den 28 november, 2005 - 20:27: |
Hej
Tack för den snabba hjälpen
Det fungerar jätte toppen
Av Sten-Sture Tersmeden Onsdagen den 5 november, 2008 - 17:34: |
Har en bild med många personer på. Jag har länkat bilden till alla personer. Det har blivit fel på länken så att den pekar på en bild som inte finns längre.
Problemet är att jag alltså behöver ändra på filnamnet på ett 30-tal personer.
Finns det något fiffigt sätt att göra ändringen på ett ställe som slår igenom överallt??? Vill alltså slippa leta upp personerna en efter en och korrigera.
En bilddatabas precis som för orter och källor skulle smaka!