Av Karl-Edvard Thorén Lördagen den 2 oktober, 2010 - 12:49: |
Fliken biografi är onödig och vilseledande flik. Det händer att användare tror att man skall lägga in sin biografi/text här. Sin biografi skall man skriva i en eller flera text notiser kanske kombinerat med bilder och flyttat notiser.
Det är endast den sista textnotisen som visas i biografin.
Av Karl-Erik Lerbro Söndagen den 3 oktober, 2010 - 18:36: |
Karl-Evert Thorén skriver: "Det händer att användare tror att man skall lägga in sin biografi/text här..."
Så har jag gjort "i alla tider".
Nog har väl de användare som gjort så "trott" riktigt.
Sedan om det är så lyckat med flera olika namn på notiser som som i stort sett åstadkommer samma sak, kan ju diskuteras.
Av Karl-Edvard Thorén Söndagen den 3 oktober, 2010 - 21:11: |
Karl-Erik,
Lägger Du bara in en textnotis i din levnadsbeskrivning? Om Du skriver den i biografin kommer den efter övriga notiser, med textnotis kan man välja var den skall ligga. Vill man sedan lägga in text under huvudperson så kan man använda extra text. Det är här jag önskar flera typer av text så man kan skilja på dem vid utskrift.
Av Alf Christophersen Söndagen den 3 oktober, 2010 - 22:23: |
Tekstnotis kan du legge inn flere av om du ønsker det for å flette sammen tekster mellom notisene.
Men bare siste notisen vises i biografi.
I en senere versjon burde kanskje hele livsløpet vises i Biografi ?? Altså slik den vil se ut i en skriftlig presentasjon
Av Sten Magnusson Måndagen den 4 oktober, 2010 - 07:45: |
En sak jag definitivt tycker är lite onödig är att ha både notiser för huvudperson och levnadsbeskrivning markerade. Det är ju ändå samma notiser som visas i båda fallen.
Mvh/Sten Magnusson
Av Sten-Sture Tersmeden Måndagen den 4 oktober, 2010 - 12:04: |
Sten! Du kan själv välja (och bör) välja hur mycket du vill visa inledningsvis om personen (fältval Huvudperson) och vad du vill visa av levnadsbeskrivningen). Det blir ju lättare att läsa t ex ansedel på det sättet.
Mvh /Sten-Sture
Av Karl-Edvard Thorén Måndagen den 4 oktober, 2010 - 21:59: |
Sten,
Man ska naturligtvis inte lägga in samma notis, t.ex. text, på både huvudperson och levnadsbeskrivning det är därför jag efterlyser fler typer av textnotiser så man kan lägga en typ under huvudperson och en under levnadsbeskrivning.
Men sedan kan man kanske ha speciellt känslig text som man bara vill ha med vid speciella utskrifter och därför vore det bra med flera textnotiser.
Om man skall motivera fliken biografi så bör den fungera som Alf föreslår att man ser den samlade presentationen.
Av Sten-Sture Tersmeden Fredagen den 8 oktober, 2010 - 23:13: |
OK Karl-Edvard, då förstår jag hur du menar, låter användbart med två olika.