Problem med HTML-export

DIS Forum: 3. DISGEN - Släktforskarprogrammet: Publicering på Internet: Problem med HTML-export

Av Anders Berg Lördagen den 16 februari, 2008 - 22:09:

Malin, har du surfabonnemang genom Telia eller Comhem (bland andra) så får du en gratis hemsida, visserligen inte mycket utrymme, men det räcker till att lägga ut några tusen Disgen-personer. Kolla alltså med din internetleverantör om det ingår hemsida.

Av Kjell Arnesson Söndagen den 6 september, 2009 - 11:30:

Hur rättar man lättast de valideringsfel som finns i html-mallarna i Disgen 8.2 (mall Disgen 8). Om jag förstått det hela rätt, så är väl mallen gjord med utgångspunkt från "HTML 4.01 Transitional".
Det känns inte riktigt motiverande att manueltt rätta ca. 9 000 filer. Har någon ett bra förslag?

Med vänlig hälsning
Kjell Arnesson

Av Gunnar Öhrn Måndagen den 7 september, 2009 - 07:57:

Detta bör vi rätta i mallarna, jag har skickat ett mail till dig om detta.

Av Kjell Arnesson Måndagen den 25 januari, 2010 - 12:46:

Jag ser nu att det finns en ny uppdatering av HTML-mallar. Jag har hämtat uppdateringen och provat den mall jag använder, Disgen8, och ser att egentligen inget av det jag påpekat ovan är ändrat. Det blir fortfarande ett antal fel när jag försöker validera en sida.
Har jag missförstått något?

Med vänlig hälsning
Kjell Arnesson

Av Gunnar Öhrn (M11916) Tisdagen den 26 januari, 2010 - 08:06:

Jag har inte släppt den versionen ännu, börjar bli klar med arbetet för att få mallarna rätt så att de klarar vailderingen men ska skicka ut mallarna till testare först så att jag inte skapat nya fel. Hoppas kunna släppa hela paketet med fixade mallar under våren.

Lägg till ett meddelande (Add a message)

För att kunna delta i denna diskussion måste Du:
Skriva För och Efternamn i fältet "Användarnamn" !
Hoppa över fältet lösenord här!
Fyll i din e-post om du även vill ha direktkontakt med deltagarna.
(Just fill in Your name! E-mail is not compulsory.)
Användarnamn:
(Your name)

Lösenord:
(Password)
E-mail: