Det blir många in/utflyttningar...

DIS Forum: 3. DISGEN - Släktforskarprogrammet: Notiser: Flyttning: Det blir många in/utflyttningar...
Av Morgan Wesström Måndagen den 29 juli, 2002 - 22:44:

Hur är det tänkt att man ska jobba med in- och utflyttningar. Nu har jag en piga som flyttat runt som en skållad råtta så för varje gård får jag en in- och en utflyttningsnotis då det kanske egentligen hade räckt att bara ta med inflyttningsnotisen. Hur gör ni andra?

Mvh
Morgan

Av Arne K Johansson Tisdagen den 30 juli, 2002 - 08:18:

Jag använder Flyttade Ctrl+2, då du frånorten och tillorten direkt.
/Arne

Av Morgan Wesström Tisdagen den 30 juli, 2002 - 22:48:

Oh, du är ju en klippa! Den kände jag inte till... har väl inte läst manualen tillräckligt. Tack, för tipset!

Av Morgan Wesström Tisdagen den 30 juli, 2002 - 23:09:

Jag skäms. CTRL-2 står där mitt framför ögonen och lyser. Ibland är man halvt blind uppenbarligen.

Av Elenor Svensson Fredagen den 1 november, 2002 - 11:03:

De gamla notiserna in- och utflyttning är kvar efter äldre versioner av Disgen, då inte notisen Flyttade fanns. De måste ligga kvar i programmet eftersom många har gamla in- och utflyttningsnotiser inlagda.

Av Sara Karlsson Torsdagen den 23 januari, 2003 - 20:14:

På födda har jag angivit gårdsnamnet, på döpta sockennamnet. På döda gårdsnamnet och på begravda sockennamnet. Detta medför att de som bor långt bort från kyrkan får en mycket konstig flyttlinje på kartan. Hur gör ni? Skall man ange gårdsnamnet även på döpta och begravda?
Tack för ditt svar!! /Sara

Lägg till ett meddelande (Add a message)

För att kunna delta i denna diskussion måste Du:
Skriva För och Efternamn i fältet "Användarnamn" !
Hoppa över fältet lösenord här!
Fyll i din e-post om du även vill ha direktkontakt med deltagarna.
(Just fill in Your name! E-mail is not compulsory.)
Användarnamn:
(Your name)

Lösenord:
(Password)
E-mail: