Antal positioner i utdragsfilen

DIS Forum: 3. DISGEN - Släktforskarprogrammet: Utskrifter: Utdrag och register: Antal positioner i utdragsfilen
Av Sten-Sture Tersmeden Lördagen den 3 augusti, 2002 - 22:45:

Hittar ej hur man får mer än 72 pos bredd (80 kanske) i mina utdrag. Var ändra?

Av Sten-Sture Tersmeden Måndagen den 23 september, 2002 - 23:07:

I samband med släktforskardagarna i Borlänge fick jag veta att Disgen skapar en temporär fil som inte är "avklippt" vid generering av utdrag. Den heter FlkReg.rgu på katalog DGtmp. Den kan behandlas i t ex Wordpad och avdelningstecknet kan man söka/ersätta med t ex ; för att få en fil som Excel kan läsa (går inte att göra direkt i Excel verkar det som!)

Av Christer Gustavsson Tisdagen den 24 september, 2002 - 08:17:

Sten-Sture,
jag brukar ändra ett standardutdrag och använda # efter alla fält (avsnitt) vid utdrag. På så sätt kan jag öppna FlkReg.rgu i Excel och ange # som delimiter. Då slipper jag söka/ersätta med Wordpad.

Av Per Schröder Lördagen den 29 mars, 2003 - 18:42:

För ca en månad sen gjorde jag ett utdrag med personer (efternamn, alla förnamn, födelseår, dödår och individnummer) några poster fick då mer än 80 tecken och de posterna blev då uppdelade på två rader. De posterna kunde jag då gå in på via notepad och ändra för att sen öppna i Excel. När jag nu gör samma utdrag kommer ovan nämnda poster inte alls med. De poster som har totalt mer än 80 tecken finns när jag granskar utdraget men i textfilen är det en helt blank post. Vad kan jag göra för att det ska åtminstone bli som förut?
Per

Av Björn Samuelsson Måndagen den 14 april, 2003 - 18:42:

En användare kör W Me och får inga ordentliga utskrifter på en HP Laser Jet 1000. Hela materialet skrivs i en enda klump på en sida. Har någon av faddrarna någon erfarenhet av detta.
En annan användare hade samma problem men efter byte till W XP gick utskriften bra.

Av Ove Billing Tisdagen den 15 april, 2003 - 08:40:

Det är nog drivrutinen som behöver uppdateras. Jag kör också hp 1000 w utan problem på WinXpHe. XP har säkerligen modernare drivis än Me, som kanske inte hade någon alls från början eftersom 1000 w ju inte är så gammal.

Av Anders Berg M01397 Onsdagen den 26 maj, 2010 - 17:51:

Ser att denna radbrytning fortfarande finns i utdragsfilerna, och tackar Sten-Sture för tipset 23 september 2002.

Lägg till ett meddelande (Add a message)

För att kunna delta i denna diskussion måste Du:
Skriva För och Efternamn i fältet "Användarnamn" !
Hoppa över fältet lösenord här!
Fyll i din e-post om du även vill ha direktkontakt med deltagarna.
(Just fill in Your name! E-mail is not compulsory.)
Användarnamn:
(Your name)

Lösenord:
(Password)
E-mail: