Av Inger Amnefelt M10065 Torsdagen den 25 juni, 2009 - 19:56: |
Det var tråkigt. Då blir det utan "porträtt" i html-sidorna.
Jag får hitta på något annat.
Av Karl-Erik Lerbro (M00393) Torsdagen den 25 juni, 2009 - 21:36: |
Inger!
Kan vi ha missförstått varandra. Av de 10 mallarna för HTMKL-export är det endast 4 som har porträtt i antavlan. Har du testat någon av dem?
Synd om du måste "hitta på något annat" för jag tycker att programmakarna gjort betydliga förbättringar från ver. 8.1x för HTML-exporten(kanske med någon fläck).
Av Kjell Arnesson Torsdagen den 25 juni, 2009 - 21:57: |
Beträffande en del av mallarna, så känns det lite mastigt att ha två bilder av personen på samma sida. Men det är möjligt att gå in i mallen och "pilla" lite för att komma runt problemet.
Av Inger Amnefelt M10065 Torsdagen den 25 juni, 2009 - 22:44: |
Jag använder mall 8 och gjorde det i 8.1 också. Alla porträttbilder är 120x160 pixel.
I 8.1 var det inga porträtt i tavlan. Nu ser för tokigt ut med en lite bild i höger hörn och
Stora uppblåsta bilder i tavlan.
Jag gillar Mall 8 bäst.
Visst har programerarna gjort ett kanonbra jobb.
Ska se om det finns något i mallen ( jag gör en kopia)
Av Inger Amnefelt M10065 Torsdagen den 25 juni, 2009 - 23:15: |
Löst själva problemet med stora bilder.
Det stod width=70%. Inte konstigt att det blev stort då.
Böt ut det till width=[DGPortrettBredd]
Då är det jag som bestämmer bredden via mina bilder. Jag gjorde det för både för OversiktAn2.htm och OversiktAn3.htm i en kopia av Mall8
Av Inger Amnefelt M10065 Lördagen den 27 juni, 2009 - 07:30: |
Så här blev det när jag hackat en del i en kopia av mall8.
Jag har ändrat bakgrunder, text storlek i tavlan.
http://saturnus.avm.se/inger/test82/
Av Philip Olsson Måndagen den 26 april, 2010 - 15:41: |
Hej
Det finns ett finurligt sätt att låga till hur många bilder som helst på en och samma ansedel redan i Disgen.
Det kräver halvmycket kunskap i HTML så de flesta borde klara av det. Allt du behöver göra är att skapa en ny notis av varianten Extra Text eller Text. I den klistrar du in den HTML kod som behövs för att visa bilderna, tex så här:
table width="100%" border="1">
tr>
td> img src="bild1.jpg" alt="Bild 1" />
td> img src="bild2.jpg" alt="Bild 2" />
/tr>
tr>
td> img src="bild3.jpg" alt="Bild 3" />
td> img src="bild4.jpg" alt="Bild 4" />
/tr>
/table>
Observera att koden ovanför inte är komplett då det inte gick att ha fungerande HTML kod i detta meddelande. Jag fick ta bort 14st < .
Ovan kod skapar en tabell med fyra rutor och fyra bilder men man kan använda vilken kod som helst i Extra Text fältet. Glöm inte att välja Extra Text när du exporterar till HTML. Detta sätt fungerar på alla HtmlMallar.
Jag har hållit på och gjort en eget utseende på Disgens html export. Ni kan finna den här: http://www.philipsspace.com
Nu har jag iofs inte lagt till bilder ännu men det kommer snart.
/Philip
Av Philip Olsson Tisdagen den 4 maj, 2010 - 17:44: |
Hej
Jag har äntligen fått tummen ur att göra ett exempel som ni kan finna här: http://www.philipsspace.com/family/000/0000/428.php
Det är min farfar som ni ser.
Inget speciellt avancerat men det är tre bilder iallafall
Som jag sade tidigare så kan man alltså lägga till vad som helst med denna metod. Du kan lägga till iframe, javascript eller en youtube film om du känner för det.