Av AnnBritt Sjödin Måndagen den 8 september, 2003 - 19:19: |
Hej. Jag har fått problem med Återläsningen av 2 disketter. Jag har 2 datorer, en stationär samt 1 bärbar. Jag anv. Disgen7. Har säkerhetskopierat flitigt under flera år samt återläst utan problem. Nu kopierade jag från den stationära och skulle återläsa i laptopen. Jag har 2 disketter. En skylt kommer upp där det står "Kan ej återläsa fil D-STAND\JONSSON. DOC. Kod: 0/29". Vad betyder detta? Jag har 6919 rader i den stationära. Om jag fortsätter återläsningen trots denna skylt, finner jag även i laptopen 6919 rader. Betyder det att allt finns med? Eller saknas det en fil helt plötsligt? Som det är nu, så vet jag inte om jag kan lita på återläsningen. Jag har ominst. Disgen flera ggr. och sedan gjort mer säkerhetskop. utan ngt bättre resultat. Detta känns oroligt. Jag har nu en kopia från februari i år. Den stöter inte på ngt problem vid återläsning men saknar ju allt jag gjort sista halvåret. Det hjälpte inte med att säkerhetskopiera om det inte går att återläsa.
Hoppas ni kan hjälpa mig.
Mvh,
AnnBritt Sjödin
Av Marianne Munktell Måndagen den 8 september, 2003 - 22:49: |
AnnBritt!
Jonsson.doc är ett dokument. Varför har du med det i säkerhetskopieringen? Har du kopplat filen till DISGEN? Om inte har den ingen betydelse för det du har matat in.
Av AnnBritt Sjödin Måndagen den 8 september, 2003 - 23:41: |
Hej Marianne. Jösses. Borde fattat att det var ett dokument. Hur kunde jag missa det och hur kunde det komma in i Disgen? Den är absolut inte kopplad till Disgen. Inte vad jag vet...(ler)
Undrar nu hur jag får bort det. Men trösten är dock att jag inte behöver vara orolig längre. Tack snälla du. Tänk vad flera ögon ser bra. Nu kan jag sova inatt.
Tack igen.
Vänliga hälsningar,
AnnBritt
Av Marianne Munktell Tisdagen den 9 september, 2003 - 06:40: |
AnnBritt!
Du har väl råkat spara Jonsson.doc i D-stand av misstag. Det är bara att gå in i Utforskaren och flytta eller radera dokumentet i D-stand. Man ska undvika att spara onödiga filer i de kataloger under DG7 som kopieras vid säkerhetskopieringen för då blir säkerhetskopian onödigt stor.
Av Bo Karlsson Fredagen den 30 december, 2005 - 18:49: |
Hej har gjort en säkerhetkopia på en cd-rw . jag undrar om man inte kan se det likadant som man ser det i programmet man jobbar i .Det blir en massa saker zip något som en skruvtving om bilder
Av Marianne Munktell (M06185) Fredagen den 30 december, 2005 - 19:30: |
Bo!
Förstår inte vad du menar med att "se det likadant som man ser det i programmet man jobbar i". Det är meningen att man ska återläsa en säkerhetskopia till DISGEN, inte öppna zip-filen på annat sätt. Om du återläser säkerhetskopian till DISGEN i en annan dator får du samma innehåll där som i den första datorn. Du måste ha DISGEN i bägge datorerna.
Undvik att ställa liknande frågor under andra rubriker. ("Undrar om man inte kan läsa av en cd som det ser ut i programmet man jobbar i. Skulle vilja se det i en annan dator." under rubriken Kan ej säkerhetskopiera.)